BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 15, 2011

Rumah baru rumah lama

Salam 
kalu ada kamera pasti en3 ni penuh warna warni dgn gambar kan 
kesian sungguh aku 
buhsan sungguh buat uols uols eh
tapi bercerita pun ok kan 
dari xupdate lansung 



Aku dah pindah rumah baru 
rumah lama hari tu contract dah hbs till mac ni 
landlord nak increase rent so terpksa la cari rumah yang sejajar dgn kelayakan 
nak dptkan rumah ni uih sebulan jugak la baru berjaya 
mmg byk kekurangan dari old house 
tapi nak pk byk pun kita yang pening 
janji selesa dan selamat sudah 

Rumah lama - RL 
Rumah baru - RB

Parking - RL lagi luas bole la sumbat 3 keta kat compuond ,RB ni parking sebiji kete je muat tu pun kena cari side baik kalu x bergesel .. hal ni aku lelap mata je sbb nak pk org dtg rumah susah parking mmg betul .. tp bila pk balik bukan selalu pun org nak dtg rumah kita kan .. sbb style Myanmar compound mmg kecil .. compound besar maka besar la sewa nya !

Safety - ok ini mmg paling utama la .. RL mmg ada 1 gate .. RB ada 1 gate utama dah 1 gate utk rumah itu itself .. sbb RB ini 1 kawasan dgn landlord tapi terpisah oleh gate rumah masing2 .. main gate tu ada security okeh .. ko hon org tu berlari la buka tuk ko .. huhuhu 

Keluasan rumah - of coz RL lagi besar .. tapi aku slesa dgn RB ni sbb x besar x kecil .. kalu maid sorang pun bole bernafas lagi sbb rumah xbyk sgt nak kms .. cukup la setakat ada tmpt QK nak main2 .. rumah besar duk aku n anak je sunyi okeh .. 

Style - RL style pure wood .. but not too moden .. RB ni english style n look moden .. 


Aku ni mudah selesa kalu rumah tu rumah aku 
xkesah la kat mana pun 
yang penting rumah tu aku sndri yang urus 
jadi aku tahu mana nak letak itu brg ini 
supaya kita rasa slesa kan 
kalu beli rumah sndri itu betul byk faktor sgt kena pikir 
tapi kalu setakat nak duk 2 3 tahun 
pilih seadanya dan terbaik 


ok have to go 
nak berdansa di cambodia Embassy 
adios amigos





0 Kritikan: