BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 10, 2011

Brapa perbelanjaan mencukupi di MALAYSIA ?

Ini en3 pertanyaan jugak tau 
al maklumlah 
blog aku ni kekadang aku tanya aku sndri jawab 
kesian 

*****
aku ni sekarang mata duitan .. ganas kan bunyi ..muahaaa 
dalam otak ni pikir duit je 
brapa nak save bulan ni 
brapa leh saving sampai end year 
duit tu nak p vacation mana 
itu suma punca dia adalah DUIT kan 
tu yang jadi mata duitan otak duitan 
uols jgn salah tafsir okeh 
mana tidak nya dunia skang ni no money no talk 
betul weh pepatah tu 
xde duit p memana baik diam je 
dah x de duit ko nak tawar menawar xleh nak beli apatah lagi 
or paling tepat xde duit duk diam saje di rumah 
DUIT ni berhantu tau 
pasal duit laki bini leh bergaduh .. korang x pernah ? aku pernah ..uauwuauwuau 
pasal duit rumahtangga porak peranda pun ada 
common issue dah skang hal2 ini 


******

cuma sekarang sejak aku tidak menetap di Malaysia ni 
sejak xpegang duit RM 
aku jadi xtahu nak berbelanja pula 
Dolar n RM  beza juga kan 
nilai di Malaysia dan di sini berbeza juga 
hari tu masa balik cuti Malaysia 
aku main rembat je beli itu ini 
tup tup eh ribu riban habis duit aku ! 
termenung hari ni 
esok beli lagi .. sbb dah set dalam otak bukan selalu dpt balik .. muahahahahhaha 
p kedai mkn 
mkn ikan sekor sayur sotong tomyam = rm200++ 
terus uishhhhh betapa mahal nya berbelanja skang 
kdg2 tu kita rasa worth it kadang tu mcm xresonable 
jadi aku rasa aku sudah tidak pandai berbelanja dengan mata wang Malaysia 
nilai nya aku sudah kurang arif 
apa yang dah mahal apa yang masih murah
kekadang suma refer to hubby 
yang, ini ok x harge dia ?
yang. ni dulu brapa skang brapa ?
gile teruk kan 
korang rasa pelik or kelakar ke ?
tapi aku rasa tidak okeh 
ataupun dulu shoping brg perlu je skang baru enjoy shoping eh 
hehehhe itu rezeki namanya 

*****

So dengan kehidupan sekarang di KL/PUTRAJAYA 
kalu gaji suami istri brpa baru leh survive 
termasuk la sewa rumah 
baby sitter 
dan keperluan yang lain 
by the time aku balik lagi 3 4 tahun lagi byk kena spend kan 
adoi menakutkan tau 
tu yang mata n otak money money je 
kena pulun simpan duit yang banyak kalu future nak sng skit 
time tu anak makin bertambah 
tapi aku yakin pasti ada rezeki untuk setiap hambaNYA 
Amin 


eh i go to go la 
ada emergency 
xsempat nak edit betul kan ayat or word ! 
sorry 







0 Kritikan: