BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 18, 2011

Rentetan dari isu Bottle susu baby - BPA Free

Salam 
Minggu ni kan ada keluar berita pasal botol susu baby ni 
bila aku baca gentar juga 
takut2 la QK nya botol tergolong 
aku ni dah la ni negara serba kekurangan 
kalu kena tukar botol kan ke naya skit
terus gogel 
brand mana yang di maksudkan 
dan terus cari artikel botol susu QK ni BPA Free x 



 
Oh sangat lega 
Qk nya botol susu FREE BPA 
aku mmg dari mula beli Avent ni tuk Qk 
mula2 agak2 x brapa nak arif sgt tntg BPA ni 
aku beli sbb funtion nya bagus 
kalu minum tu chances nak tersedak tu mmg kurang 
dan berhasil 
QK mmg xpernah tersedak setakat ni 
Alhamdulillah 

 
Qk ni baby yang berpacifier juga 
so aku pernah baca Pacifier Avent adalah pelindung kepada syndrom "jongang"
nak elak anak jadi "jongang" tapi terpaksa bagi pacifier 
guna la Avent
Insyaallah ok kot 

 
Untuk Toddler juga 
0 BPA 
so Qk dalam kategori selamat 
mmg Avent ini mahal skit dari botol yang ada BPA tu 
tapi berbaloi kan anak pun selamat 
tapi xmahal mana lah .. ramai dah org mampu beli Avent ni kan 
memandangkan aku ni di perantauan 
so bila balik hari tu aku mmg dah beli stok utk Qk 
kerana puting botol, pacifier ni kan kena tukar every 3 months 
botol tu bole la kalu 5 6 kan 
so xperlu risau 
suma in stok 
sampai masa tukar je 
 
 
so ibu mama umi mak sekalian 
sila check botol susu anak kalian ya 

da da 





2 Kritikan:

bee2312 said...

avent the best...sayang amani tak brapa suka minum dlm avent because puting dia, amani tak brapa nk suka..so sad...

smms said...

lor yeke .. puting tu comfrot gak kan .. hbs amani guna botol pe ?