BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 19, 2010

Pertama kali selepas 27 tahun

Selepas umur dah ke angka 27 
selepas usia perkahwinan dah ke angka 2 
baru lah nak mencuba itu ini 
aku ni mmg xrajin nak cuba benda baru2 dalam hidup 
cthnya nak cuba buat kek ke kuih muih ke 
menggubah bunga apatah lagi 
setakat masak tuk harian itu bole 
kalau tiba2 laki minta buatkan kuih donut belum tentu bole buat 
ataupun kalau terdesak baru la hegeh2 google resepi donut 
sejak x duduk malaysia je ni jadi rajin nak cuba main masak-masak lebih dari biasa 
sebab kat sini apa nak bukan bole main order je mcm kat msia kan .. suma ada 
kat sini kalu teringin xbuat sndri x dapat la 
tu yang jadi ingin mencuba 
al-kesah nya aku telah berjaya buat kek yuuuuuuuuu 
steamed choc cake nak panggil choc moise pun bole walau x brapa nak moise .. ahaks 
nak tahu resipi sila ke blog ini
gigih ni xde brg p cari brg2 kat mall sorang2 
ini pun salah satu adegan surpirse tuk suami terchenta gak sempena ulangtahun perkahwinana kamu 
persis kek ulangtahu la ni ..auwwwwwwww
Mr suami sampai sini tuesday isnin malam tu gagah kan diri membaking 
mujur jadi dan sedap yuuuuuuuuuu 
xcaya ? meh nengok gambar 


 bahan -bahan 

 masa untuk menguli 

 kacau hingga sebati 

 campur je suma bahan-bahan 

 kemudian kukus 



dan hasilnya 

tadaaaaaaa 
nampak sedap kan 
ha belum rasa lagi tu 
utk cubaan yang pertama kalinya 
aku bangga juga la dengan hasil aku sndri 
aku sendri mkn aku sndri kata sedap 
orang lain xtahu ..kukakakakakkaka 
me hubby of coz kata sedap 
nak kata xsedap ? kalau mahu nengok muncung aku panjang sampai msia katalah
kui kui kui 



 lepas ni mcm2 lagi aku nak cuba 
bila duduk sorang nanti sendiri masak sendiri rasa sendiri puji 
kesian !!!



7 Kritikan:

nur easy said...

salam kenal..rajin n usaha kn tangga kejayaan..hehe sedap nampak hasilnya tu ;)

mama affan said...

mmg menyelerakan abis..mau bikin jugak..huhu..

Zaidah said...

buatlah n3 tentang resepi kek tu....nampak aje dah sedap rasa pasti lagi sedapkan...

honeyberry said...

tu bole buat bisnes tu dik non...hehehehe

smms said...

easy : tq ..salam kenal juga ..ye di mana ada kemahuan di situ ada jalan kan ..

fikaryna : selamat mencuba

zaidah : i pun amik dari blog kawan ..heheh sila ke link yang i bg kat n3 tu

honeyberys : kat sini nak bisnes sape nka beli kak oi ...dorang lagi teror masak ..huhu

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

hik hik
terer dah tu

smms said...

azzah : baru ingin mencuba belum teror lagi okeh ..hihi