BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 25, 2010

All about Myanmar

Salam Malaysia Myanmar 
hari ni nak pot pet pasal apa yang menarik kat Myanmar ni 
ish jgn kata tiada yang menarik tau setiap negara ada baik dan buruknya 
same with M'sia also kan 
Bulan ni dah 2 bulan aku stay kat Yangon 
semakin lama semakin byk aku belajar 
jalan pun dah byk yang familiar 
tapi bila dah ada car t mcmana drive itu later story .. tapi dalam hati ada nurvoues okeh ! 
part wording pula basic-basic tu bole la 
yang penting tahu how to direct the driver where to go 
jap g sebut right left dia bukan phm pun 
nak p pasar satu hal 
ada 1 time tu aku p pasar ngan hubby je jenuh la nka tnaya harga brapa 
ckp omputih mmg dorang xtahu lah 
bahasa dorang aku lak  xhbs study lagi 
jenuh tunjuk jari brapa xcukup jari tgn amik jari hubby combined kan 
pun xphm 
xcukup jari-jari kami nak je aku amik jari hanjing susun sekali 
adoiiiii
tunjuk keluar kan duit pun payah 
lepas ni mmg kena habiskan study part angka dulu baru senang nak membeli belah 
kalu xharu la 
tu sbb kalu p mana2 aku lebih sng bawa maid aku tu 
taxi ke tawar menawar ke sng cerita 



eh uols tahu pe best kat sni 
jgn kata sini x de benda nak shopping okeh 
aku kalu kelaur ke shoping mall dia 
ampun ketar tgn ni asyik keluar duit je (yela skang ni kena kira2 sbb car lum beli lagi !)
jati sini num 1 ! 
sape dtg sni xbeli jati rugi 
aku dah grab masa mula2 dtg dulu beli dining table 8 seater n set sofar jati pure 
2nd hand je pun beli dari org yang aku ganti kat sini 
masih good condition okeh yela bru 3 tahun pakai kira oke la kan 
by d time aku nak beli lagi 3 tahun brg makin lama makin mahal 
skang ni pun bercinta dollar drop gile ..uwauwauwauw 
tapi bila dah ada dining table n so far besar2 bila balik msia t kot rumah x dpt lagi kena duk kuarters ke muat ke nak sumbat suma .. sudah ! 
arhhh lambat lagi itu lain cerita 
aku skang mmg tgh duk gile nak beli brg2 from jati kayu ni 
baik hiasan dinding atau apa sja la 
baru 2 bulan aku dah mula rambang mata beli itu ini 
yang murah2 tu aku mmg grab cepat sbb aku ni jenis xsbr nak tgg lama2 kalu dah berkenan 
haihh mana tahan 
niat nak amik gmbr tapi kamera out lak skang t dah ok aku capture 
leh share ngan korang mana tau korang minat leh order kat aku  
cotton pun sangat menarik hati 
baru dua bulan aku dah ada 2 cotton sulam .. auwwwwww kalau 3 tahun bole penuh smula almari aku tu mcm masa zaman solid b4 kahiwn dulu
uish tibe2 teringt baju2 cantik dulu tertinggal di msia !! sayang nya lah  .. 
sini cotton mmg terkenal 
sulam ada jepun ada english ada 
mcm2 lah .. baju kemeja pun kat sini beli kain linen tempah je .. sgt murah puas hati okeh 
uish berkobar jiwa raga aku ni xsabar punya pasal 
satu lagi syiok part painting 
uishhhh mmg terbaik 
cantik -cantik n murah of course 
aku mmg berimpian nak dptkan koleksi yang terbaik kelak 
painting di buat dari batu pun ada 
aku dah ada 1 t aku snap oke
kalu tanya aku suma pun aku minat 
nama pun perempuan 
yang penting duit ada duit suma itu jadi mudah 


nanti aku story lagi byk pasal Myanmar ya 
skang stop dulu perut minta di penuhi dengan sambal udang + ikan goreng hand made pagi tadi 
happy thursday !



2 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

bestnya kalo bole bercuti kat sana.huhu.bila ntah?

smms said...

ibu iema : mai la cuti2 bawa baby .. air asia murh oke