BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 30, 2010

Aku rindu sangat lah ..

Aku ni nampak je keras 
nampak je kuat 
tapi hati aku rapuh sebenarnya 
tambah lagi bila sentuh soal hati nan rindu 
bohong la kalau kata hati ni x meruntun bila mengenangkan hidup di rantauan tanpa suami di sisi 
semua perkara kena handle sendiri 
urusan anak 
urusan rumahtangga 
makan sorang2 
tidur tiada peneman bila sendiri mengingau sendiri sedarkan diri
walau hati selalu berbisik "aku harus kuat dan tabah" tapi kadang-kadang kecundang juga 
bohong la kalu bila duduk sesorang tu teringat itu ini air mata x meleleh 
bohong la bila lihat telatah anak teringat papa dia hati tidak terusik sedih 
tipu la kalau keluar dengan kawan-kawan semua bawa anak bini aku bawa anak dan orang gaji !! 
aku selalu minta suami untuk kuat tapi aku sendiri kadang-kadang tewas 
kerana lumrah alam.. perempuan adalah lemah 
itu sebab aku selalu berlagak kuat dan sentiasa perlukan kekuatan suami tuk bina kekuatan aku pula 
itu asas 
tiada asas maka yang lain juga tidak wujud 
aku rasa seolah tidak mampu pula hidup sentiasa menghitung hari 
hidup selalu di hampiri bayang-bayang 
mampu ke aku tempuh semua ini untuk beberapa tahun lagi ?
sedangkan baru 2 bulan aku seolah seperti merayu mahu pulang ke pangkuan asal ku 
ada orang kata utk 6 bulan pertama mmg suffer sedikit lama-lama semua akan pulih 
aku juga harap begitu kerana perjalanan aku masih jauh 
terlalu jauh untuk di hitung 
aku selalu berpandukan kepada pengalaman orang lain 
selalu juga tertanya-tanya 
orang lain lagi jauh nak jumpa setahun sekali pun payah tambang mahal amik masa 2 hari nak sampai destinasi 
kami ? 2 jam 40 min dan insyaallah setiap bulan leh dtg tuk nikmati kebahagian 
macamanala mereka hadapi untuk berjauhan 
memang setiap individu lain rasanya 
tapi kembali pada asas semula 
manusia adalah sama 
milik TUHAN 
jadi dia tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNYA 
aku sebagai hamba harus bersyukur dan redho 
dan selalu ingat ada insan lain yang lebih TIDAK bernasib baik dari aku 



tapi aku xboleh bohong aku rindu sangat !!!




8 Kritikan:

MamaIcha said...

ala, sedihnya...kalo saya pun, tak bleh imagine hidup tanpa hubby di sisi :(

b strong ya dear...meh peluk kuat2 *hugs*

Unknown said...

ermmm go back to ur home sweet dear... itulah jawapan nye. Jangan seksa diri sendiri.

Zahra Al-Rasyah said...

rindu u jugak.
tapi yob pun musti lagi rindu..kesian korang :(
harap kamu berdua kuat dan kuat dan kuat lagi.

smms said...

mamamarissa : tq ..hug back !

leen : if can i want it ..

iema zahra : ye kami selalu rindu rinduan ..

Anonymous said...

sedih bile mbc en3 syg ni.ayg pn cmtu gak syg.bkn ayg xleh mberi kekuatn pd syg tp ayg pn sndiri rs xkuat dlm nk tempuh smua ni.ayg xleh nk bohong pd diri ayg ni.ayg rs mmg xleh nk brjauhn ngn isteri n anak kite 2.keseronokn n kebahgiaan yg kite kecapi arini mmg xtrmmpu diungkapkn.ayg pn xsggup tuk melepaskn sgla tggungjwb ayg pd syg n QK.ayg nk lihat wajah syg n QK pn ayg xmmpu syg bile brjauhn ni.mengalir airmata ni dbtnye.klau syg nk ckp ayg ni lelaki yg lemah syg ckpla tp nila hakikatnye mmg ayg xmmpu nk tepis smua ni.

Anonymous said...

syg bkn smua org sm.begitu jugak kite ni.ade ms kite kuat ade ms kite mjd lemah.sorila syg kadang2 2 ayg xmmpu tuk brthn.ayg akn luahkn pd ayg gak.ayg arap syg fhm yea.bkn niat ayg tuk bg fikiran syg mjd runsing.ayg akn lbh tabah slepas ni syg.insyaallah ayg akn mjd kekuatan bg diri syg.

smms said...

kita sama2 lemah tp tlng bina kekuatan kita untuk insan yang bernama anak pasti kita akan lebih kuat kan .. plzzzz

love u till end !

Anonymous said...

k la syg ayg akn lbh kuat pasni demi syg n anak.ayg xkn bt syg runsing lg.ksh syg ayg hnya pd syg n qaireena je hgga ke akhir hayat ayg ni.