BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Nov 10, 2010

Malaysia ~ Myanmar - ada pro n kons nya (Part II)

Morning 
hari tu aku kupas ttg pengasuhan Qk 
hari ni ada 1 lagi isu 


Bila tidak duduk di Malaysia bumi kelahiran sendiri byk perkara kena jadi independent tau 
yang utama sekali bila anak kecil yang sedang mahu membesar 
aku risau juga ttg pembesaran Qk khasnya soal pendidikan Agama 
Agama la paling penting 
nak ikutkan schooll mmg xde masalah sini 
bila anak umur 2 year pun dha bole hantar confirm balik msia speaking giles lagi teror dari mom n dad 
tapi Agama adalah penghulu segala ilmu kan 
jadi agama harus arif dulu dari semua-semua itu 
jadi di sni aku kena sgt selalu peka tgg isu ini supaya anak aku tidak hanyut 
ada ustaz-ustaz yang bole ajar agama di sni 
ramai foreigner msia dah guna khimat depa tuk anak-anak mereka 
atlist anak-anak tidak terus lupa 
tapi honestly xsama lah ngan ustaz-ustaz di msia kot 
sbb terang-terang mazhab adalah berbeza 
itu sebab walau apa pun aku tidak bole serah 100% pada ustaz ibu bapa harus main peranan sgt penting 
bila pikir dalam-dalam aku jadi takut pula 
aku tidak boleh lalai dalam soal ini 
Insyaallah 


isu ini timbul bila semalam jam 525pm 
di TV keluar azan magrib 
maklumla waktu adalah berbeza 
siaran TV pula byk indon 
selama ni mmg xpernah pula buka tv tiba time solat azan berkumandang 
semalam alhamdulillah dah jumpa siaran tv yang ada azan 
lepas ni dah tahu mmg aku selalu buka lah 
Qk mmg dulu masa di putrajaya 
dia suka dgr azan 
kalu time buka puasa tu azan magrib dia sgt khusyuk time tu lah kami dpt mkn dgn tenang 
tapi habis azan dtg smula pada kami 
semalam bila azan keudara dia terus terpana pandang tv xberkelip okeh 
mungkin sbb dia pun dah lama rasa x dengar azan 
aku jadi sayu kejap 
bersalah pun ada kerana xadakan azan selalu utk dia 
tapi mama akn cuba dptkan rakaman azan tuk shayang ya 


xpercaya ?
nengok ini 





bila dah habis azan baru cari mama 
mana mama hilang ?
mama cari posisi nak snap picture kamu la dear 
im so touching !

2 Kritikan:

Qastalani® said...

donlod internet mesti banyak. Kan lappy bole setkan azan ikut time. Pilih je azan Mecca ke Madinah.

Pasang 24/7 mesti Qk tak datang kaco langsung. he he he

smms said...

sini i xde internet kat rumah .. so xguna lappy pun kat rumah ..huh .. kat sini ada jual jam yang ada azan t i beli ..