BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 25, 2011

Time with QK

Soal waktu bersama anak-anak ini penting kan 
if kurang waktu kita bersama anak-anak 
kejap je dia akan melupakan kita 
aku follow juga cerita Ramadhan Terakhir kat tv3 tu 
anak dapat kasih sayang orang gaji lebih dari mak dan ayah sendiri 
tersentap juga di situ 
Aku takut perkara tu jadi pada aku, pada anak aku

**

Di sini selalu ada event time dinner 
so balik kije bersiap tuk ke event pula 
jam 930 ke 10 baru dapat balik 
selalunya begitu 
tapi aku selalu akan jadi orang pertama untuk minta diri kerana memikirkan anak dirumah 
tapi kadangkala QK dah tidur kadangkala sedang menonton tv 
Semalam aku bizi skit, mmg balik awal tapi rush pula tuk keluar semula kerana ada event jam 4ptg 
balik mandi kiss2 Qk pesan "nanti makan, and be a good gul"
aku terus keluar terburu-buru 
bila dah balik malam jam 915 dia dah tidur pun 
aku cuma angkat masuk bilik dan dapat hug n kiss dia time tidur je 
xdapat2 nak borak2 macam biasa
tapi time tidur tu aku bisik juga pada dia "esok papa balik tau" 
nak bagi supaya dia tidur lebih lena bila tahu hari ni akan jumpa papa ! 
mmg QK sangat lena semalam. good gul dear 
tapi kesah sentap skit bila setiap kali bangun nak susu dia akan panggil "kakak" 
mungkin dia dah selalu minta susu pada kakak di siang hari 
dan mungkin dia ingat aku masih belum pulang dari kerja 
tapi aku tetap nak ingatkan dia yang dia sedang lena dengan "mama" bukan "kakak" 
dia sedar dan tahu 
bila panggil kakak xde jawapan dia panggil mama pula 
baru aku menyahut 
serius aku terasa 
aku bukan sengaja nak kurangkan time tuk bersama QK 
tapi masa aku cuma kadangkala terhad di sini 
itu pun banyak aktiviti sosial yang xpenting aku avoid 
aku cuma attend aktiviti rasmi sahaja 
tapi waktu aku bekerja 8 jam sehari pun sudah cukup untuk QK rasa aku lama xada di rumah kan 
makan kakak suap, kakak mandikan, bermain dan mononton juga ngan kakak , po po kakak cucikan 
bila aku balik dia selalu tunggu depan pintu dan tunjuk tangan untuk hug itu sudah cukup buat aku touched 
itu tanda dia masih ingat dan perlu aku sebagai ibu kan 
aku xpernah terpikir nak mengabaikan anak2 
tapi dalam situasi aku skang aku terpaksa 
di samping papa Qk juga jauh aku xmahu dia rasa jauh dari rasa kasih sayang mama dan papa dia 
faktor2 begini buat aku selalu takut dan selalu ingin berhati-hati 
kerana aku sentiasa ingin yang terbaik untuk anak aku 
untuk Qaireena Krisya satu-satu nya buat masa ini 


mama akan cuba yang terbaik segalanya untuk mu ya sayang. 





0 Kritikan: