BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 17, 2011

Hujan emas di negara orang hujan batu di negara sendiri

Beza berpuasa di negara sendiri dengan negara orang

Check it out 


Keluarga 
if ada di msia hujung minggu bole la balik rumah mak or rumah mertua untuk berbuka sesama kan nikmati masakan mama dan mak 
terbaek sey! serius aku rindu 
time tu buat2 la ayat teringin itu teringin ini confirm dapat punya 
ataupun plan berbuka dengan adik beradik, sedara sana sedara sini 
tapi di sini memang ada berbuka dengan Malaysian yang lain tapi tetap x sama dengan family sendiri kan 
Aku rindu keluarga aku !


Makanan 
Malaya sini sana ada PARAM kan 
if x sempat masak 
or letih xlarat nak masak 
p je PARAM suma ada 
Laksa, Roti john, murtabak, rojak, apam balik. kuih muih, air jagung, soya 
jika nak disenaraikan mmg xmampu beb 
sebab semuanya aku nak 
semua aku teringin sekarang 
tapi kat sini if teringin maka rajinkan diri buat tuk puaskan hati sendri 
if not sampai raya haji air liur duk meleleh je 
satu lagi bezanya if kat msia sure meja xmuat nak letak makanan 
tapi kat sini space terlebih2 xde apa makan nak letak 
huhuhu sedih !
Aku rindu PARAM oh PARAM 



Suasana 
Of coz berbeza 
sebab negara islam kan 
so makan dikhalyak ramai sendri ko akan rasa bersalah 
so feel juga la yang kita puasa 
if kat sini ko islam ke x puasa ke x sure orang xamik tahu 
so ko puasa pun feel ala ala 
tiba2 je eh dah berbuka 
orang puasa sibuk shoping sakan 
kat sini nak shoping pun xtahu kat mana 
uwuauwua rindu shoping !! 



aku nak berbuka di luar .. BUFFET 







aku nak berbuka reramai. rebut2 makanan ngan family. anak buah main bunga api memalam









aku nak tolong kakak n mama aku tukar langsir untuk raya 
kemas rumah 







aku nak berebut2 di sogo tuk shoping raya !!









aku nak jalan2 cuci mata di PARAM 







aku nak MALAYSIA 







paling tidak pun aku nak Suami aku supaya kami bole berbuka sesama dan sedih sesama 
nangis di bahu dia.




hargai lah keluarga, masa, peluang dan ruang yang anda punya.










0 Kritikan: