BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 4, 2011

Language Confuse

Assalamualaikum 
Apa khabar semua ?
me n QK baik-baik aja 
tidur malam QK masih lagi gitu selalu je nak bangun nangis2  
aku rasa dia selalu mimpi papa dalam mimpi kot 
kesian kamu anak ! bersabar ya 


Harini nak story pasal Qk yang sedang dalam proses nak bercakap 
nowly banyak juga la word yang dia dah bole sebut 
tapi masih banyak lagi dia gunakan bahasa isyarat 
 nak citer bahasan isyarat kat uols x pandai nak explain 
tapi aku rasa comel gile 
aku rasa dia confuse tentang bahasa kot 
iyala aku ckp BM 
kadang2 tu BI la juga 
ada la some word dia sebut in English 
maid aku la duk borak2 dalam bahasa dia 
budak tgh pick up mmg cxepat dapatla 
satu hari tu aku balik, aku panggil dia
dia pun sambil lari "LA BI LA BI" 

Mama : Qaireena come mama
QK : la bi la bi = datang/im coming 


satu lagi dialog 
Mama : kakak mana ?
Qk : tu a bi = dah pergi 
boleh ? 

bahasa myanmar lagi hebat lak kamu sedangkan nak sebut susu punya la susah 
bertuah sungguh kamu eh !!


pulak tu dah pandai nyanyi lagi myanmar 
tengah duduk2 nonton tv kakak dia suruh nyanyi lagu 
dengan riang hati dia nyanyi 

"ji ji la"
"ti ti la"
la la la 

sangat comel okeh 


tapi aku ni if dia pandai sebut perkataan baru in myanmar aku akan tanya maid apa maksud 
xmola dia sebut benda2 yang xbagus maksudnya 

maksud nya 
ji ji la = kecik ke 
ti ti la = besar ke 
meaning lagu tu lebih kurang cum lagi bulat kecik bulat yang besar la kot. tahu kan ?
nanti aku capture video dia nyanyi lagu tu if berkesempatan okeh 
memang comel 
sampaikan kejap-kejap aku suh dia nyanyi hingga bosan kena paksa oleh mama. hahahaha


xpela sayang as long as kamu bole bercakap 
walau kadang2 mama mmg xphm apa kamu nak exspecially bila malam kamu ngamuk2 tu
dah pandai cakap 
no diapers 
mama hantar gi school ya 
love u !





2 Kritikan:

Anonymous said...

xsabar bile dgr mama bercerita ni.huhuhu...anak papa dh pndai..

bee2312 said...

ala comelnya...