BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Aug 15, 2011

Projek Raya #01 - Choc Chip

Excited i tau 
1st time buat cookies raya setelah 28tahun 
clap.clap. 
kagum pada diri sendiri kerana sudah ada penghijrahan 
rajin pun 1 hijrah kan. kan. 
zaman sekolah tahu order je 
mama i suka biskut arab 
oh almond jangan lupa 
so hari raya suap ke mulut je 
zaman kerja order juga 
tapi bezanya order then bayar sendiri 
balik raya bawa sekali 
zaman awal perkahwinan 
konsep yang sama order juga 
tapi yang betul2 terpilih 
selebihnya share dengan kakak 
kakak aku buat aku bagi duit skit 
tahu tunggu hasil je 
nak buat sekali 
xpernah kot. hahahaha 
zaman perantau 
ha baru rasa ko !
semua benda kena buat sndri 
no order-order 
eh tapi best rupanya buat kuih ni raya ni kan 
if reramai lagi happening 
tapi hari tu aku pening la sebab nak duk pikir 
eh betul ke tepung ni 
cukup ke adunan ni 
sedap ke 
buat2  xdpt nak rasa dan dan tu 
jadi geram skit la . hhehe 
tapi maid i ckp sedap !! 
bila aku rasa 
eh keras skit laaaaa. 
nampak sgt maid aku mmg nak menjaga hati aku kan 
sob sob. 
nak nengok gambar ke ?






ini bahan2nya 


1 adunan dapat la dalam 200++ je 


hahahha ini bakar kali pertama 
hangus dan big big youuuuu 
citer nya gini 
so mula2 uli besar2 juga la 
walau pun my sis dah pesan uli comel2 nanti dia kembang 
so xtahu nak agak dia mengembang besar mana 
so ini la hasilnya 
besar lagi duit 50sen. kahkahkah 
lepas tu hangus pulak 
aku bakar 170 with 10 minit 
bila tekan eh lembik lagi 
aku up lagi 7minit 
tiba2 bau hangit je 
buka2 eh dah hitam 
xpe percubaan pertama 
aku kan xpernah buat kuih 
rupa2nya kuih ni bila kuarkan mmg mcm lebik skit tp bila dah ditiup angin dah sejuk skti akn automatik keras sndri kan 
al-kesah 
maid aku lagi lawak 
madame kena terbalikkan kot 
buat cookies kena terbalik kan macam goreng ikan 
pe kes ko! 
xpe xpe 
dia lah assistant terbaekkkk 

 


ini percubaan kedua 
siap tuk di bakar !



 taraaa hasilnya 
baru comel kan 
size sedang2 elok dah 
cuma xsama tu adatla kan 
nama pun uli sndri 
dah siap xdpt nak rasa 
geram kan 
eh sedap x ni sedap x ni ?




ini la assistant saya aka tukang rasa 
ye ye je kata sedap madame 
xmanis sangat 
rangup 
hamboi bebakul2 puji 
then aku bagi QK 2 keping 
dia gigit skit pastu ckp NO 
boleh?
sentap mak ko tau 
tapi dia tgh demam so makan xlalu. fine ! 
atlast masa berbuka dapatla juga aku rasa sendri 
huh. malu nak ckp. hik hik 
rasa ok la. cuma aku rasa chip tu kurang pttnya buat sediri campak je chip sampai xnampak tepung. ishhh menyesal pula 
tapi aku rasa cum keras skit la. kalu org tua gigi rapuh musti hard skit la nak gigit. huhuhu 
tapi aku tetap puas hati ! 
yeay 
choc chip jenama sendiri !! 

next week part #02 - almond london 






0 Kritikan: