BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 5, 2011

The Making of PAVLOVA

Huh Finally !
terlaksana juga impian nak mkn pavlova 
dan paling vangga yang di bikin sendri 
hurmmm not too bad la nak making nya 
tapi perlu berdisplin skit la 
if not kureng menjadi kot 
mine ni also x jadi 100% lagi 
masih perlu di perbaiki 
tang nak mengadjust suhu oven dan part whip krim tu 
ok mai la nonton photos dulu ya 




oh nak resepi ke ?
ok sila kaji di sini cara membuat nya so aku xpyh nak cerita banyak 
mama adam a.k.a puan azzah  i share ur link ya. 


uh ni dah siap campur semua bahan-bahan 
dah nak jadi berkilat dah keluar tanduk dah.
yeay !!


 
ok siap untuk di bakar

nak lihat  xhasilnya 
jommmm 




















































ohhh ni la budak yang suka mengacau tuuu 


 
 taraaaaaa dah siap !!
ok mai aku explain 
rupanya nya mmg pucat/lebam je kan 
sebab nowly yangon xde strawberry 
mangga belum musim
dah sudah baru teringat oh banana pun bole. tp xpela ada ini pun rasa teruja dah 
hhehhehhe 
then part whipping cream tu xbrapa nak menjadi sangat 
jenuh dah aku pukul tpai xkental juga aku masuk fridge pun gitu je 
so aku tabur je la. cair je. hehheh xpe next time i try better. 
yang penting rasa dan rupa tu ada. itu sudah cukup buat saya bahagia !!


PAVLOVA i addict uuuuuu !!!




2 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

Alamak, orang Yangoon dah buat pavlova. Bestnyaaa!

Orang KL ni je belum lagi. Ahaha ;p Nanti nak try order dulu kat lienda, nak tau rasanya macamana kan? dah tau rasa baru bole cuba buat.

smms said...

oh i dah order kat linda b4 balik hari tu. sedap okeh. tu yang sampai yangon duk terbayang2 lagi. so terpksa la buat. happy mcm dpt A dalam SPM. hahhaha