BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 1, 2011

Apa aku suka ?

Aku suka kemas, bersih, cantik dan seangkatan dengan nya 
kalu rumah xkemas mmg rasa resah je nak duduk or tidur pun xtenang dan senang 
dulu masa xde maid pun mmg cmtu 
mulutni bising je if hubs sepah2kan rumah sesuka hati. haih mmg pantang ! 
sampai ada anak if mainan bersepah 5 minit pun akn aku kutip masuk dalam bakul semula padahal anak tengah main.main tu 
tapi xdela marah. hehehhe 
sesak mata lihat keserabutan dan bersepah 
untill now if rumah xbersih habis la maid aku tu kena sound direct 
"haih duk rumah buat pe ni, lantai berminyak" 
tapi jarang kot. so far semua under control. 
aku suka teratur 
sedap je mata memandang 
contoh kalu tengah nengok tv ke tiba nampak pasu tu senget terus bangun betul kan 
or if pasu tu dekat dengan hubs dia la kena betulkan 
walaupun mulut dia akn bebel cakap "nanti xbole ke"?
mmg xboleh ! hahahha sorry lah
bila keadaan bersih dan kemas maka jadi cantik kan 
xkira la rumah ke kereta or orang 
aku pun suka mencantikkan diri 
bukan untuk siapa siapa 
tapi untuk diri sendri dan suami 



Aku suka pantas dan cepat 
if buat kerja lembap jangan geng dengan aku 
aku xsukak ! 
hahahhah 
bila aku suruh pun if saje lelambat mmg aku hangin satu badan 
exspecially si hubs la 
bile kita minta tolong saje buat lambat-lambat 
akhirya aku yang suruh aku juga yang kena buat 
xboleh la buat kerja tangguh-tangguh 
satu lagi semua benda aku nak cepat 
kemas rumah sambil nak nyanyi-nyanyi bila mau siap 
baik kema dulu then nyanyi la kau puas-puas kan 
temujanji - musti punctual!! 
lepas tu aku paling pantang kalu berjanji then lambat alasan gosok baju tadi lama 
kau dah tahu nak keluar pandai2 la budget masa kul brapa kau nak iron baju kan. ni time tu nak keluar baru nak cari baju. adoihai 
pengurusan masa mmg aku expert. bukan nak berlagak tapi betul okeh. 
contoh if hari raya. musti nak iron baju + siapkan sampin suami + butang baju suami + baju anak + baju sendiri 
banyak benda nak buat kan. so xmo kelam kabut siapkan 2 hari sebelum raya tu. 
xde la pagi2 laki kau teriak "yang butang baju abang manaaaa" 
kelam kabut pulak dari dapur nak ke bilik selongkar bagai 
pagi raya la baru hegeh2 nak jahit lengan baju anak terlabuh. ish gila semak. 
if ko belek baju tu 2 hari sebelum selesai masalah kan. 
satu lagi if nak travel untuk packing aku mmg xsuka buat last minit
sebab last minit kang semua benda terlupa. huh leceh !
so kesimpulan nya aku suka pengurusan masa yang baik. 
jiwa pun tenang kan. 



Aku suka deco deco 
sekrang ni duk borak borak ngan hubs 
nanti ada rumah sendri kita buat deco cecantik eh 
i loikee 
kebetulan mr hubs i pun mmg minat juga berdeco 
mmg kena la kan . 
kalu ada jamuan makan.makan kat rumah 
aku susu meja makan tu omak ai hubs said macam restoran.  
baru kelass kau maria! kan. 



Aku suka dessert !
adoi meleleh air luir 
if p hotel or ada majlis makan makan 
pasti aku usha ada apa di meja dessert. 
baru excited nak makan. 
nyummy 



Aku suka shopping 
semua orang pun suka ni kan 
tapi bila time ada duit banyak la 
if xde duit xsuka keluar 
nanti sedih xdapat nak beli itu ini. 
sob sob sob 



Aku suka holiday 
ohhh bestnya 
dapat rehat-rehat kan diri 
dah cuti malas nak kije 
itu xsuka xbagus !!


Aku suka tidur ! 
tidur itu nikmat kot 
tapi bila tidur ada orang kaau itu xnikmat dah. ngehhehehhe 



ok dah la. 
bye 




0 Kritikan: