BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 7, 2011

Melayu mudah lupa @ aku yg mmg pelupe !

Salam 
yelah x semua melayu tu pelupa kan 
apa eh tips untuk elak penyakit lupe ni 
aku nak bg kat anak aku la takut dia jadi pelupa mcm mama dia 
wadoi parah la aku ni 
meh aku citer 
semalam punya kes je dulu eh 
pagi2 bgn 
berbisik dalam hati "nanti nak pesan kat roza suh wash toilet la, n nak suruh dia on water pressure pagi ni" 
keluar toilet panngil roza suruh amik QK tapi lupa nak tanya 
fine !
otw ke ofis "ala lupa nak tanya roza tadi, nanti kat ofis kol tanya"
sampai ofis mmg ada kol roza tapi lupa lagi nak tanya hal tu .. tanya hal lain 
fine lagi ! 
sampai aku hbs kerja dah sampai rumah masuk toilet nak mandi baru teringat semula 
yela masuk toilet nmpk toilet kotor mmg akn teringt la (maid yg ni lembap skit nak kena suruh baru nak buat.. tu susah skit!) 
lepas mandi cepat2 turun bawah terus tanya 
intro pnjng ingt 1 soalan je "water pressure dah buka ke lum" soalan kedua nak tidur ketuk bilik dia baru pesan 
itu baru kes 1 
ni ha ada lagi 1 
semalam jugak 
anty aku suruh beli krim ulser mulut 
beli x lupe la 
dah siap beli letak dlm handbag 
sampai umah jumpa anty pandang muka dia berkata dalam hati " eh aku ada hal nk ckp ngan anty pe dia ek"
naik atas letak handbag "oh krim dia"
nak bagi anty kat bawah .. xpela lepas mandi lah 
letak krim  atas meja solek nak turun nanti aku bawa 
atlast selamber turun lenggang kangkung 
sampai bawah "ala anty krim kat atas" nanti nak tidur anty ingtkan eh"
oh org mudah suruh org tua ingtkan mmg x kena la kan 
nak tidur lupa juga 
mata dah nak lelap baru teringt krim 
aku keluar nengok bilik anty dah gelap xkan nak kejut 
akhirnya pagi tadi sebelum ke ofis berjaya juga krim tu sampai ke anty aku 
waduh kenapa teruk sgt aku ni eh 
sejak demam sakit bagai ni lupa nya lain mcm pula 
melampau .. malu arhhhh !!
itu baru 1 hari punya kes 
aku belum open story hari2 sebelumnya lagi 
aku jadi takut pula kalu ini berlarutan 
paling takut kalu anak pun mcm aku 
nauzubillah 
tu sbb nak kena bg makanan sampingan utk kuat minda kan 
kismis terbaik kan 
kecik2 dulu aku rajin bg QK mkn kismis n kurma 
lepas tu stop kejap 
skang aku nak mula smula 
dah aku juga plan nak bagi Ezamo tuk QK 
tunggu dia betul2 pndai kunyah nanti 
isnyaallah 
anak mama jgn jadi mcm mama ye 



***mungkin lepas demam ada urat terputus kot kan ..



1 Kritikan:

Sweetie Pie said...

sis,sila add sy smula di alamat berikut : www.aidaatblog.blogspot.com
tq peace no war ^_^