BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 14, 2011

Makanan - suka dan x suka

Mula2 aku taip tajuk diatas "makanan kegemaran" 
lepas baca smula eh mcm tulis biodata lak 
mengimbau kenangan sekolah buat buku biodata bg kwn tulis 
ehehhe so budak kan 
walau tajuk lain tapi isi nya sama 
isu makanan juga nak tulis nih 
pertamanya bila duduk di perantauan ni 
sebut pasal makanan 
sedih !
org mengandung kat sini yang jenis ngidam lagi sian kan 
(terus mengenangkan kalu aku ngandung lagi 2 tahun aku di sini kan! uwuuwuwu tidakssss) 
kat sini bila teringin semua kena buat sndri mmg xbole order la kan 
xpun p umah kwn msk best2 tumpang sekaki la kita 
bulan ni aku goyang kaki senang perut skit 
sbb ada 3 otai tukang masak kat rumah tu import from msia 
so sebut je balik kije kang dah ada atas meja 
i like 
hari tu aku sebut lepas pisang 


 
jap je jadi lepat dah 
sgt sedap 
anty aku dorang tu mmg pndai msk 

 lepas tu aku mmg teringin bangat nak mkn laksa 
aku p cari brg suh mak aku msk 

maka dpt la aku mkn laksa 
tapi semangkuk je 
sbb aku tgh kureng selera makan time tu 
sgt kecewa tapi atlist dpt lepaskan kepingin aku tuh 
2hari lepas sebut2 pasal tepung talam pula 
tapi loyang xde 
bersungguh si ibu ni keluar mencari loyang walau anak bekerja 
tapi sini susah gile nak dpt loyang 
sebelum ni aku pinjam je kat geng sini 
so semalam bila xjumpa loyang maka pinjam je lagi 
jadi la semalam kuih seperti di bawah 

kuih seri muka 
aku ckp ngan mama aku nak tepung talam dia hentam buat seri muka 
aku kureng skit kuih ni 
tapi belasah juga 
belasah tang hijau je la pulut tolak tepi 
sbb aku mmg bukan penggemar pulut lah 
3 hari lepas mak aku msk bubur pulut hitam 
semangkuk je aku mkn 
bole makan lah tapi sgt minima 



 
ha ini bubur pulut hitam je puan puan 
 
 
 
tepung talam 
 
 
 adoi bila aku google donut 
dia keluar big apple donut lah 
dunkin donut la 
gile meleleh air liur aku ni ha 
 


wahahahahah ini 1 lagi x tahan 
dah lama xmkn karipap dgn nyaman 
terus terliur karipap mak kau yg sedap itu 
karipap buatan mak aku okeh.. ngee bukan karipap lain 
ayooooooooo korang !

oh harap maklum 3 jenis di atas tu dalam wish list
belum buat lagi
tunggu hari2 mendatang 
ada seminggu lagi dorang di sini 
sempat ke nak buat semua 
hhehehehhe 
lauk pauk toksah citer lah 
hari2 tekak aku ni sedap je sumbat makanan 
fuyooooooooo terbaik lah 
tapi dukacita nya 
2 mggu ni slera aku merundum 
so mkn sekadar merasa x mcm dulu melantak ! 
oh langkah-langkah pengurusan sdg berlaku 
yeay !!!
tapi xdpt pulun semua makanan yang sedap2 menanti di rumah tuh 

sila lap air liur anda yang meleleh tu






3 Kritikan:

~Rina Mazlan~ said...

hihihi.. sian kat awak.. bila dah duk jauh di mata ni barulah nak makan tu ini kan..

Zahra Al-Rasyah said...

Nanti balik malaysia order kat i frozen karipap.leh bawak balik yangoon :)

smms said...

rina : yelah msia di hati ku ..huhu

iema : yekah ? sedap x ? aku mmg selalu order frozen bawa balik ..