BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 27, 2011

"Budak kecil" bole buat hati kita sentap kan

Lunch tadi 
aku keseorangan ke Boyjoke Market 
salah 1 market yang jual mcm2 brg di Yangon ni 
untuk beli cenderamata terakhir utk di bawa pulang ke Malaysia esok 
dalam perjalanan mood aku ala ala ayu gitu 
ikuti cerita ini 


melihat budak kecil terpaksa ikut ibu untuk berniaga maka kencing di tepi longkang hati aku tersentuh 
melihat budak kecil bermain dengan ranting dan dedaun hati aku sayu 
melihat budak kecil berkaki ayam meminta duit untuk makan hati aku sangat terusik 
melihat budak kecik mendukung adik nya yang bayi sambil minta makanan hati aku meruntun sedih 
melihat budak kecil baju yang comot tanpa berseluar bermain-main hati aku tersentuh lagi 
tapi bila melihat budak kecil makan sekeping biskut yang aku beri sambil bersuka girang hati aku gembira 


"Qaireena Krisya" kamu harus bersyukur dengan apa yang kamu ada 
sentiasa la melihat kekurangan orang lain supaya kita tidak pernah lupa akan kelebihan yang kita ada
semuanya datang dari DIA 
BERSYUKURLAH 


3 Kritikan:

mama affan said...

bila tgk kesusahan org..lagi2 di tempat org..rase sgt bersyukur kita di sini..hidup aman dan cukup..

bee2312 said...

sgt2 bersyukur....alhamdulillah

smms said...

fikaryna : ye betul kita sgt beruntung dah sersyukurla dgn itu

bee : alhamdulillah