BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 14, 2010

Sembang pagi sambil pekena nasi goreng kampung !!

Salam 
haih lama dah x sembang-sembang kan
asyik-asyik wat en3 jiwang karat tangkap leleh ek 
hahhaha dah mak laki jauh begitulah adatnya 
ha ni i meaip sambil suap nasi goreng kg i msk pagi tadi 
uih bubuh udng sotong besar2 nyummy okeh 
eh nasi goreng kg letak seafood kah ? aku panggil nasi goreng kg sbb aku tumbuk cili api kasi letak dalam 
arhhhhh lantak la nama apa pun janji nasi goreng kan .. sedap ! hik 
sini udang sotong segala murah tau 
hari tu p pasar beli udang galah ..uihhhhhhhh murah 
1 kilo tu 8000k * 3 = rm24 
ha murah x ? gile org msia ramai kena penyakit gaut duk sni melantak seafood je 
kalu kat kg aku rompin tu kan lubuk udang galah xdpt dah harga cmtu kot 
gred c pun rm30 yang kecik xgalah sgt tuh 
kat kl lagi la kan cekik darah 
so kat sni kami just enjoy the makanan laut yang murah tu 


ok nak suh aku cerita psl pe ni 
bila byk terbenak kat otak jadi xreti nak cerita mcne pula 
itu la aku payah eh ! 
ohhhh korang x tahu lagi kan sini nya gomen caru elektrik 
hari2 tu musti ada trip tapi bila nasib baik selang 2 hari xde
 mula2 dtg dulu derita gak hari2 kena trip ngan owner xprovide generator nya 
mahu bila trip QK lah yang paling kuyup xyah mandi dah 
cepat betul dia berpeluh tau klau duk aircond pun kalu buka min dia berpeluh kena sejuk2 baru cool je dia 
hamboiiiiii berlagak cum org kaya eh anak aku ni nak sejuk ja 
tpai la ni aku paksa rela owner tu bagi generator dgn beralasan kukuh 
kebetulan owner dtg umah aku nak buat  setelite TV (ha psl satelite jap g aku citer) trip pula QK pun sekejap dah lenjun aku pun tunjuk lah kat dia 
dan atas alasan sian kat baby la aku dpt generatot 
huh lega rasa hati walau xdpt buka aircond tapi atlist kipas n lampu bole bernafas la gak x de la nak duk melopong dalam gelap 
sebut psl satelite TV tadi 
ni satu lagi hangin 
kat sini kalu nak guna Tv kena da satelite rupa dia cum astro tapi 8x ganda besar okeh letak atas bumbung 
kalu angin kuat skit goyang makan "no signal" lah jawabnya 
pastu nak betulkan kena panjat kot bukan leh setting kat tv ja tau 
pernah sekali tiba2 ngok no signal kebetulan QK ngah pegang remote time tu so aku salahkan Qk main tekan2 kot 
bila panggil owner kata dia satelite prob meaning goyang la kot 
so dia p betul cmne ntah aku mmg xamik port aku tahu tv ok bole ngok je 
kalu xbole "thandar call owner tv problem" (thandar tu nama maid i oke) hahaha habis xkan ko nak suh aku panjat bumbung betulkan 
ohohoho aku syg anak suami lagi beb .. hik 
hummm kat sni hal-hal rumah semua aku serah kat thandar 
nak buka generator dia 
on pump air dia 
tv prob suh dia call owner 
aircond xkuat lah itu lah ini lah 
nak p mall pun aku akn bawa dia sbb t nak tanya2 or naik taxi xtahu nak ckp dia tlng translate kan mujur dia pndai ckp melayu so sng byk aku
suma dia 
pastu skit2 refer owner mujur rumah owner sebelah rumah aku ja 
agk nya owner tu pun nak menyampah ngan kami ek 
bila pk2 kalu thandar xde cuti or nak berhenti mati aku kot nak train org baru 
bukan apa sbb dia mmg dah kat situ b4 aku dtg so bila aku dtg dia dah tahu serba serbi so continue je la kan .. aku pula xmo amik tahu yang aku tahu anak aku ok sht selamat sudah 
tapi aku selalu tanya la semua ok atau x kalu xok thandar btau aku 
so aku dah decide tuk amik sorang lagi maid tuk tlng thandar 
thandar ni baik gile beb rajin bagus ..setakat ni la akan dtg wat tahik xtahu la kan 
harp2 tidak lah 
dia xbole nak wat semua kerja sorang2 
tmbh pula QK sdg lasak n ligat 
dia lah mengasuh dia la buat semua kerja 
aku mmg xde ms dah balik kerja masak terus spend time ngan QK 
itu je masa yang ada 
aku takut juga nanti x serasi lah apa lah 
thandar nak berhenti ..adoi susah hati juga 
tapi yang 2nd ni nak test dulu kalu xok aku tolak p lah 


eh aku dah dua kali mkn nasi goreng ni 
pe cer ? prg jap g mula lah kelaparan xde makanan 
ok la ea itu je yang terlintas wat masa ni 
jap g my dato masuk 
kalu ada typo eror tu minta mahap la xdan nak double check 
wat2 phm je la ek 
hamek mu sekali menyembang panjang pulak en3 nya 
da da 


2 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

bestnya seafood murah..
febret i tu!!
eh kebetulan, menu bfast kita sama laaa

smms said...

hahaha chemistry ..