BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 21, 2010

Sebulan 2 hari

191010 hari tu bukan xingt tapi xdan dan nak update kot 
depan mata dah terbayang-bayang lelaki yang bernama suami nak balik esok 
mmg suma akan jadi lupa lah 
 xde pun sebernarnya dah genap la sebulan 2 hari aku di Yangon  ni 
bila kira dengan hari mcm cpt je masa berlalu tapi bila hitung waktu lambat pula 


jom kita semak apa yang aku dah arif bila sudah sebulan di sini 
~ aku dah mula familiar la jalan nak pergi n balik ofis walau kdg2 lain taxi lain jalan nya, mula-mula tu pening juga tapi dah lama aku rasa tembus nya sama je .. 
~ aku dah rasa mcm2 jenis taxi .. huhu ada yang pintu nya senget kena duk tengah kalu xnak terjatuh keluar dari pintu, ada yang lantai dalam keta tu berlubang leh pagi-pagi cuci mata apa ada atas jalan .. kot nmpk duit cpt2 suh driver tu stop kan .. ada cermin mmg xleh nak ttp tiba time hujan pandai2 lah hindari diri dari kena hujan hahhaha .. walau bagaimana pun rupa bentuk taxi tu tapi aku ttp rasa selamat .. 
~ aku dah tahu la mana mall yang ada brg halal dan sng dpt brg msia .. tapi dalm byk2 brg kicap kipas udang juga mmg xkan dpt di sini ..huh .. restoran pun dah tahu la mana yang halal n sedap mcm kat msia .. tapi bukan selalu p pun setakat ni baru sekali lunch kat luar okeh selebih nya duk bertapa ja kat ofis 
~ aku dah mula leh ingt n blajar simple dimple word myanmar atlist kalu sesat leh la btau taxi tuk hntr pulang .. or kalu p mall/pasar leh la berkomunikasi minta kurang bagai .. 
~ tapi duk sini mmg xda entertaiment hari-hari p kerja balik, bila brg habis p mall weekend p pasar .. itu je lah ..  selebihnya duk rumah saje lah .. tapi semalam kontena brg2 dari msia dah sampai so hati sedikit lega xperlu ke mall lagi mencari barg dapur .. langkah penjimatan telah bermula ..yeay !! 
~ dalam sebulan ni juga hubby akan kembali utk jumpa kami esok walau belum sebulan dia balik ke KL ..itulah penangan cinta suami istri dan kasih sayang bapa dan anak kan .. jadi weekend ini adalah saat-saat melepas rindu .. suka !!! 


baru sebulan belum setahun dua tahun  ..kalu 3 tahun mak ai apa lah jadi ngan aku  .. 
hope suma baik2 aja .. 
apa pun aku rasa selamat relax cool di sini .. 


0 Kritikan: