BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 18, 2010

My QK going to 1 Year

My Qk ? ur Qk also dear ..sowi 
masa nak taip 1 tadi jari ni p kat 2 lak 
haih mama xsbr nak tgg Qk besar ke nak nikmati cuti bersalin 90 hari yang di announce oleh PM .. hahahaha ... papa sila komen ?


ok lah xmahu la merapu byk sgt 
oh bukan hari ni besday QK tapi 27/10/10 ni 
xlama je lagi tapi aku dah excited duk teringat-ringat kembali kenangan setahun yang lalu 
haih manis sungguh 
walau gelabah tu mmg xleh nak elak dah 
dulu bila dah nak dekat2 tiba hari nya aku mmg dah set dalam mind 
walau apa pun bb tetap kena delivar dan sntiasa pikir x sbr nak jumpa bb 
maka semuanya selamat 
Alhamdulillah baby lahir dgn gebunya 
bila org tanya aku sakit ke bersalin ? aku jawab mmg sakit tapi sakit yang di bantu oleh Allah 
sakit yang nikmat atau sakit yang berbaloi-baloi 
apa yang aku rasalah sakit nya sekejap ja 
sakit bila contraction itu dtg .. bila sedang meneran tu dah x sakit kot cuma kena ada daya yang kuat utk menolak bb keluar 
bila dah bersalin huih akan automatik lega okeh 
sampaikan bila time di jahit itu aku sgt relax n cool rela di sulam oleh doctor sambil berborak 
sekali lagi lega kerana ms di sulam mmg aku xrasa sakit 
seperti yang pernah di rasa oleh kawan-kawan yang lain 
maybe itula bezanya private n gomen 
terima kasih mr cinta
tapi aku ingat kembali masa nurse letakkan bb atas dada aku sedikit ketar kerana sgt terharu 
anak aku selamat di lahirkan 
terima kasih tuhan 


alamak aku open en3 ni bukan tuk cerita pengalaman bersalin aku 
adoiiii lari tema lak
maybe untuk mengimbau kenangan itu di lain en3 ya 
aku nak syer ttg progressing QK ke 1 year old ni 
nak besar dah anak mama 
tapi belum pandai jalan lagi 
xpela take ur time dear nanti dah pandai jalan jenuh lak mama nak main kejar-kejar ngan QK kan
1 yang menarik QK dah pernah sebut "mama" 
malah sometimes seakan keluar word "papa" dari bibir sexy dia tuh 
bila nak dukung or nampak mana pakai tudung baru lah kerap mama mama nya 
bila mama tanya papa where ? baru lah keluar papa nya 
tapiiiiiiii dgn kerap nya dia akan menyebut "kakak kakak" panggilan utk maid aku 
pagi tadi dia bgn jam 530 pagi terus sebut kakak .. bole ?
selain kakak QK juga dah pandai sebut "nenek" okeh 
xkesah la janji anak mama dah mula nak belajar bercakap 
tapi so far dia mmg suka bercakap 
dari bgn tidur sampai lah nak tidur smula mulut dia akan berbunyi ja 
tapi bahasa dia la 
kadang tu terkuar juga word yang seakan "Allah" "adoi" "nenen" 
bila negok kan gelagat si kecil tu hati sgt gumbira n terharu 
dah besar anak mama 
makin besar makin macam-macam karenah pula 
yang manja yang comei yang noty pun ada juga 
walau apa pun dia tetap anak yang paling aku sayang 
kurnian Allah yang sgt tidak ternilai 

Terima kasih Tuhan 



5 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

wahh.... mari antie sing u a song in advance yer...
"hepi besday to u..hepi besday to QK..Hepi besday to u"
Semoga QK menjadi anak yg cemerlang dunia dan akhirat ye sayang!

1stly, congrate to QK's mom n dad krn berjaya menjaga BB sehingga ke tahap ni.

2nd, hik..hiks...wat a cute words QK dah start to learning. Bagus sayang!! make mama proud yer
same goes to adam, dah pandai sebut few basic words.

3rd, aisehh...sama ladgn adam still blom boleh berjalan dengan sendirinya. masih lagi memerlukan sokongan dr kita. terus bersabar ya!

4th, taking care ya ling

p/s;
babe...not construction lah mcm kt medan binaan jek tp contraction lahhh....haishhh

Zahra Al-Rasyah said...

babe, aku pasti kalau QK dah besar and dia baca entree nih sure dia akan sgt terharu. betapa sayangnya mama dia padanya.

nanti ko buat entree pasal pengalaman bersalin QK tau. nak amik jadikan pedoman. yg ko citer sket2 ni pun dah wat aku rasa cam tenang sikit bila baca.huhu.

smms said...

mama adam : haih tu la contraction bole jadi construction pulak ..ok ok dah edit tq ye dear ..

sebagai ibu setiap detik atau seinci pembesaran anak itu dah ckup buat kita proud kan .. bila lihat anak semakin membesar xsbr nak tgg terus perubahan yang baru .. so excited rite ..
walau i proud tuk besar kan qk tapi mama adam lagi hebat .. untung adam ..

u take care tu dear ..emuah tuk adam xpnh jumpa dia direct lagi ..

iema zahra : hihihi t i citer k .. dun wory dat moment dgt manis .. u akan mish dat tau .. sakit ttp sakit tapi as i said sakit yang berbaloi ..Allah di sisi kita di samping suami yang sntiasa di sebelah kita nnti ..u kuat u sgt tahu ..

lambat la ank kita ni berjalan ..xpe la dia lagi tau bila waktu yang sesuai tuk dia berjalan kan ,, kita tgg je la ..

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

@smms : insyaallah pasti yg terbaik yg dah Allah tetapkan utk anak3 kita. bersabar dan terus berdoa utk kecemerlangan anak dunia dan akhirat. biar hidup dia seimbang.

hee...keep updating ttg QK ya. x sabar nk tgk dia bertatih sendre without support dr kita. but i know it will be a one special day!!

to QK, chaiyok BB!!
kiss for QK ya. me 2 x pernah jmp QK directly. mite B 1 fine day kan :-)

Unknown said...

QK sayang,dah besar awak..jaga ibumu di sana ye ^_^