BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 6, 2010

Kesah DIA

Salam 1 Malaysia


Semalam aku tidak punya masa untuk menulis 
walau ada cerita yang mahu di bicara 
kekuatan juga tidak berapa nak ada sebenarnya 
hari ini aku sudah sudi untuk berkongsi 
Isnin lepas bila aku pulang ke rumah 
anak sudah menanti di depan pintu bersama nenek 
bila pandang wajah anak sedih sudah mula terbit 
aku cium kemudian naik untuk bersihkan diri dan solat 
bila masuk ke bilik ada sekeping nota kecil dari DIA untuk aku 
belum baca lagi aku sudah menangis 
bila sedang membaca apatah lagi 
nota hati DIA sangat menyayat hati aku 
penangannya bila mandi aku nangis, pakai baju juga nangis sedang solat juga aku teresak-esak 
apa yang di tulis biarlah dia menjadi nota hati kami 
bila malam waktu untuk tidur kerja2 rutin DIA semua di galas oleh pembantu rumah 
mujur pembantu agak memahami 
cuma pembantu tidak meneman aku tidur sebilik sahaja lagi 
mungkin tidak lah 
aku bukan tidak berani tidur bersama anak berdua tapi mungkin aku tidak biasa tiada "bantal peluk" di sebelah sahaja 


Aku yakin hari demi hari mungkin rasa ini akan berkurangan 
itu petanda Allah telah beri kekuatan pada kami 
amin 


aku mahu menulis lagi tapi kaku pula untuk meneruskan 
bila di rumah macam2 idea keluar untuk di publish 
tapi bila di depan komp semua jadi jammed !



5 Kritikan:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

alahai sedeynya...banyak2 bersabar k...kuatkan semanagt...cantik gambo kat atas tu

Sweetie Pie said...

sbr sis. sy mula2 pn mcm sis, sedey, airmata ni asek meleleh je, tgk gmbr, baju eerything psl dye sy akn nangis..tp skrg sy punya kekuatan utk menanti saat kami btemu...smoga pnjg umur kami...

intanz said...

sabar ok... kita serupaaa....

Unknown said...

part time solat menangis tu yg tak tahan kubaca..sabar ye mak qk :(

smms said...

to all : hari2 mohon kekuatan ..tu yang solat pun nangis ..sgt tragik ..sigh !