BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 8, 2010

Macamana nak berlagak jadi Madame ni !

Nak cerita pasal dunia kemewahan lak petang ni 
sebelum aku sampai sini 
aku da berborak ngan hubby "mcmana la nanti kita ada maid kan"
bila dah sampai sini hubby pula berkata " syg kat sini dah jarang kena asma kan, maybe sbb kurang buat kerja rumah dah kot, dah xmop pegang penyapu sht terus jadi nya"
adake patut ckp aku cmtu 


ohhhhhh ok ok xphm kan apa yang aku nak sampaikan 
aku ni pun 1 nak cerita tapi x tahu nak buat mukadimah mcmana 
haih 
ok mcmni 
siyesly sebelum ni mmg semua kerja rumah aku buat sndri 
dulu masa aku kecik mmg ada maid di rumah tapi time tu aku xtahu apa itu istilah maid dan fungsi nya 
tapi aku di besarkan dgn hidup semua buat sendri 
maka bila dah berkahwin urusan rumah semua xjadi masalah bagi aku 
dah biasa kan 
so bila dah di beri peluang berkhidmat luar negara ni
peluang-peluang seperti ada maid atau driver itu dah biasa 
aku mmg ambil peluang itu tapi untk kegunaan menjaga anak aku 
tapi dah namanya maid maka urusan rumah juga adalah pakej la
dorang sndri tahu apa kerja dorang 
so mmg di akui sejak aku sampai sni xpegang penyapu n mop lagi 
walau kdg tu rindu juga tapi semua benda dah selesai apa nak risaukan 
aku rasa aku ni berhati kecil lah 
kerna xpandai nak berlagak jadi "mem" besar 
mana tidak nya 
kul 8pm aku dah suh maid aku tidur walau kami masih belum tidur 
kul2pm lmbat makan je aku dah suh maid cpt2 makan risau dia lapar n pengsan kelak aku juga yang susah kan 
kalau anak tidur aku suh maid tidur sekali .. bole ?
mula2 sampai tu mmg agak sgt baik hati la 
tapi lama2 aku kena pandai sesuai kan keadaan 
takut juga kalau baik sgt nanti maid pijak kepala pula
so be fair n square 


tapi bile lihat kehidupan di sini untuk orang-orang kebesaran ni 
kalau driver tu pagi2 dah tertonggok depan rumah tgg tuan besar nak p kije 
bila tuan besar dah sampai ofis driver duk melangguk tgg sampai tuan besar nak keluar atau sampai ptg la bila waktu pulang 
ada pula tu yang duk je depan pintu tgg tuan besar nak keluar atau masuk tuk buka kan pintu 
ntah makan atau tidak kan 
kalau maid pula awal pagi dah bangun lewat malam baru tidur 
kita makan sedap dorang makan sayur saja 
seronok mmg seronok tapi mampukah hati kita buat mcmtu 
lain orang lain rasa dan cara 
kalau aku mmg tidak la kot 
setakat memberi arahan biasa pada pembantu rumah pun dah kira bagus kot 
mama aku sll pesan walau org gaji tapi jgn jadikan khadam sgt 
jadi aku selalu beringat 
apa yang aku ada dan lalui skang pun dah cukup hebat n gah
so bersyukur je la 
dah xmungkin akan jadi madame besar pun aku ni !!!



2 Kritikan:

N.Q.R said...

haaaa..itu la bezanya org pegi europe ke afrika ke asia ke.. ko pk aku dpt gi europe, dpt hidup mcm ko??tak dapeekkkkk dik non.. maid ntah brp kena bayar.. driver dh tentu tak mampu nak pakai..

smms said...

hahaha .. setiap tmpt ada pro n kons nya beb ..
weh blog kamu ni masih berguna atau tidak ?