BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 18, 2010

Penjelasan yang lebih jelas

Morning uols
bfast apa pagi ni ?
aku mkn nasi goreng tom yum 
semalam lunch tapau nasi goreng tom yum kat cafe tapi rasa agak dukacita 
jadi malam tadi terus membara nak gak msk nasi goreng tom yum 
p kedai bangla kat bawah tu nak cari daun limau purut baru kow kan tapi xdek lak 
kedai bangla bawah tu mmg sokmo je brg itu ini xde memanjang 
jadi aku suh hubby ketuk umah makcik sebelah minta daun limau purut dia depan umah tu 3 4 helai  
maka berjaya la aku msk nasi goreng tom yum kow "emmm sedap" kata food tester mr chenta ku di rumah itu 
aku campur timun potong halus2 dalam nasi goreng tu 
hubby ngok dia kata "eh ada timun resipi baru ea" bukan resipi baru sgt pun cuma dia nak perli akula tu sbb tiru cara kedai msk 
kalu kedai msk kan mmg kdg2 tu campur timun kan cthnya dlm nasi goreng kerabu 
tapi aku ni nasi goreng tom yum campur timun tu sbb hubby pelik ek ? 
ah ada aku kesah !! huhuhu
sebagai istri yang bijak dan rajin akan jadi kan makan malam a.k.a makan pagi 
mujur mr chenta tu jenis xkesah or "ada aku kesah sekali lagi!" hik hik hik 
wah citer psl bfast je dah penuh 1muka 
merujuk kepada tajuk di atas aku senaya nak syer psl keserabutan aku dalam membuat keputusan terbesar yang aku war-war kan tempoh hari 
hummmmm aku ni berkhidmat di kementerian luar negeri (KLN)
ms dpt offer letter dulu of coz la under JPA kan 
pastu p course pengenalan & untuk penempatan tempat
dan dlm course tu dorang open lak interview untuk masuk ke KLN which is PA yang dah enter dalam KLN akan di hantar berkhidmat di luar negara menjadi wakil msia di setipa negara tu
so time tu kan aku bujang xde boifren n msh lagi mode ala ala gedik n xde komitmen so kol mama tnya pendapat n mama galakkan sbb dpt gak rasa kije luar negara di samping pulun elaun yang menarik 
yang berminat dalam 30 org kot aku adalah salah sorang nya
tapi yang berjaya dalam 20 org
dan xsangka aku berjaya dalam interview tu 
interview dah la fully english n nak yang betol2 willing to work oversea
mcm2 kriteria la dan suma kriteria itu aku berjaya lepasi 
sangat bangga yu !! 
dalam 20 org tu 10 org ke KLN 10 lagi ke JPM
meaning 10 org yang masuk ke KLN tu adalah 1 bacth which is rakan2 seperjuangan la 
dalam 10 org tu lak ada yang telah berlepas posting oversea like Dili, Riyadh, chennai n nairobi 
ada jugak yang dpt kenaikan pangkat n keluar KLN sbb dah jumpa jawpan xmo p posting 
aku antara yang tercicir tahun lepas atas alasan perut sedang maju kedepan gendong QK  dan bersama beberapa org teman lain yang turut terlepas tahun lepas dg reaseon tersendiri
so tahun ni bila suma telah selesai xsangka aku telah di panggil tuk laksanakan perjanjian tu
huh mmg dah set dlm otak kalu xpanggil tis year pun xpe sbb kami lum ready 
tapi panggilan itu telah berjya menyerabutkan kami suami istri tuk cari jalan keluar yang paling baik tuk kami either grab or not 

setelah ditimbang di kaji dan selidik 
aku amik peluang itu sementara anak masih kecil 
kerna tawaran nya adalah sekitar asia meaning dekat dan senang utk kami lebih kerap balik dgn ada nya air asia 
cumanya mr chenta ku mash lagi dlm pertimbangan 
jika dpt peluang lebih baik maka kami berjauhan untuk sementara 
jika peluang di bekukan kami akan bersama disana 
aku di jangka aku berlepas lepas raya ini atau hujung tahun 
jadi raya tahun ni adalah perlu di nikmati sepuasnya 
dan beberapa bulan mendatang ini akan di tempuhi dengan penuh bermakna 
supaya aku tidak terlalu rindu bila berada di negara org 
arh bile sebut pasal rindu ni aku jadi lemah pula 
tapi aku kena kuat semangt jika telah menyahut nya kan 


dun wory kawan2 walau aku tidak berada di msia kelak 
blog ini msh lagi mekar dan akn aku lansungkan berita2 dan cerita2 aku di sana kelak 
internet kan world wide 
sebarang perubahan waktu n tempat suma tertakluk pada pihak pengurusan KLN 
smuga sumanya baik2 belaka 
harap uols clear ngan penerangan aku 


Edit @ 445pm : Kredit to my bloved qist atas pembetulan figure sebenar ..skang aku dah sure ..tq qist ..kasut dalam keta ..huhuhu 



5 Kritikan:

MY HEART said...

dapat mana dear??

smms said...

xtau lagi tmpt nya tapi asia la katnya ...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

yup...perlu diteruskan bagi menjamin masa depan yang cerah....cayok2 dapat kat mana tu?

Zahra Al-Rasyah said...

alaaa..saya akan kehilangan kawan baik.sobbs..sobss*habis kuaq ingus suma.huhu.
tapi takpalah..kurelakan kau pergi demi ibu pertiwi.wahhh..ayat gomen! ;p
tapi arap2 la u tak sampai perlu berpisah dengan en.suami.sgt tak best tuuuu.huhu.

smms said...

anje : tmpt msh lum tau .. ye go go malaysia ..huhu

iema zahra : walau kita jauh tapi kita ttp dekat di hati ... ko ttp di hati ku sahabt ..cewah feeling abes ! tapi takot xsempat nak jadi org pertma tuk ngok baby baby bila delivar t.. sob sob jugak