BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 21, 2010

Cik Coh, Cik Lot, Cik Bok ... apa kes ?

Kriingggggg alarm jam dah bunyi tanda aku kena bangun untuk urusan seharian seperti biasa 
perkara pertama sekali kena tenggek bubur nasi si kecil utk bekalan ke baby sitter 
sambil menyiapkan itu ini dalam kepala terlintas nak sharing kesah kami seperti tajuk di ats 
nak tau apa cerita nya jom kita layan 


Cik Coh 
itu gelaran untk papa QK 
yang bermaksud K.E.C.O.H 
sbb Mr chenta tu suka sgt kecoh kecoh 
cthny cum lama tadi 
hubby nak makan ajak aku tapi dia dok tggu lama sgt pas tu dia bising2 
biasala kita pmpuan nak mkn pun nak kena siapkan itu ini kan 
dia dok bising2 kat meja makan tu pot pet pot pet 
xke kecoh namanya tu dah lapar makan je la kan
dan 1 lagi 
bila magrib masuk 
aku tanya "yang nak solat dulu p la, kang pas org solat org nak iron baju bagai"
hubby " xpela syg p la dulu, ayg tunggu " (maklumla solat kena gilir2 kalu xmo si QK tu jerit2 tinggai sorang)
aku pun uruskan apa yang ptt selepas solat 
ngah iron baju 
si cik coh tu jerit2 kat luar "syg xhbs lagi ka? lmbt la nak kui 8 dah"
kecoh kan ? tadi dia yang xmo sanggup tunggu kononya ..aiya 
mmg kecoh la kamu my sweet hubby ..ahaks 


Cik Lot 
Lot stand for K.A.L.U.T 
ada ke ptt hubby gelar i kalut 
katanya i ni buat kije kalut 
yela la mana xnya 
aku ni mmg suma kije nak cpt siap 
mata n hati ni xkan tenang kalu ada kije2 umah atau apa sj lah yang pending 
serupa juga kalu kije hubby yang haf way mula la aku jerit suh setlekan cpt 
time t dia pun kecoh la dok jerit2 kata aku kalut 
kalut kah cmtu ? 
bagi aku bukan kalut tapi tangkas n cepat ..hak hak 
whatever .."yang" ada aku kesah !  hihihi 


Cik bok 
ha sape lak cik bok ni ek 
bok tu S.I.B.U.K 
sape lagi dalam umah tu kalu tidak lain adalah QK 
hahahah xpasal2 QK pun dah ada gelaran yang pama dia bagi 
sungguh  xsenohoh kan 
QK di panggil cik bok kerna dia mmg suka la menyibuk 
kalu kami duk guling2 dia pun sibuk dtg sondol2 tapi xpe itu tanda dia manja kan 
kalu kami duk sibuk pegang remoot dia pun sbuk dan remoot n selamber ja tukar2 channel tau 
kalu kami ngah baca paper dia pun sibuk nak amik paper tu tuk gigit2 masuk dalam mulut 
ternyata mmg dia suka sibuk kan 
tapi QK very d gud gul


harap maklum gelaran2 ni adalah sekadar suka suki kami sefamily ..tiada unsur2 jenayah mental n fizikal .. ini adalah gurauan kami pada hujung minggu yang lepas bila kami di landa kebuhsanan bertapa di rumah .. apa pun gelaran yang di beri kami tetap relax sajork .. 




 

2 Kritikan:

Unknown said...

bagus la tu..tua2 nanti bila dikenang mesti best, jadi modal cerita kat anak cucu ^_^

smms said...

betul betul betul ..sekadar hiburan sekeluarga