BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Apr 20, 2010

Mr Chenta berjaya di step 1

Berpuluh2 kali kol x angkat 
rupanya tinggal hp dlm keta 
skema sgt la plak 

bila dpt dgr sore tercungap2 
"huh lega syg ayg baru hbs, ayg lulus dah..alhamduliilah"
bila dpt bercakap non stop lak 
aku hanya menjawab alhamdulillah 
pasni tggu next step for interview lak 

kekosongan 70 org 
test 4 hari 
semalam 20 org lulus 
harini 10 org 
so agak2 lagi 2 hari 40 org lulus 
ok x?
agk2 da peluang x ?
insyaallah kalu ada rezeki QK kan 

nape kami excited tuk dptkan jawatan ni ?
kalu nak citer agk complicated 
xsuma dpt phm 
ok secara ringkas k 

kalu hubby dpt post dlm gomen meaning kami ada peluang tuk p posting 
meaning : berkhidmat di luar negara di perwakilan Malaysia ke luar negara 
aku kan warga Kementerian Luar Negeri 
layak untuk ambil peluang itu 
dan rasa rugi jika aku mengabaikan cmtu ja 
atlist once in d live kan  
yg beshnya pasti QK layak ke International School dgn FOC 
yeay!! 
selain dari byk lagi faktor menarik yg di perolehi 


selama ni kami agk serabut coz xkan hubby nak resign semata2 nak ikut aku kesana 
n bila balik jobless 
oh xsanggup mengenang masa depan yg kita sndri x dpt nak jangka  
so bila berkhidmat dlm gomen hubby leh amik cuti tanpa gaji dan bila balik pasti da kije lagi 
walaupun bukan skang mebi 2 thn lagi but atlist kami nmpk ruang itu da penyelesaiannya 
bertahun aku berdoa supaya tuhan beri jalan yg terbaik tuk kami 

tapi jika hubby dpt di naikkan pangkat dpt gaji lebih tinggi yg meyakinkan ms depan kami 
maka aku pula terpksa mematikan impian untuk ke luar kerna tidak mungkin aku akn memaksa hubby tinggalkan impian tuk berjawatan lebih tinggi dari skang 


dlm hidup ada pro n kons nya 
hidup berumah tangga perlu byk bertolak ansur kan 
suma nak yg terbaik dlm hidup masing2 

cuma skang aku redho 
tuhan maha adil 
aku pasti tuhan menjanjikn yg terbaik tuk setiap hambaNYA 


congrate to hubby 
pasni kena study lebih skit for interview lak ea 
kalu berjaya next year kita p posting 
yeay !! 
tapi hrp bukan hardship country la 


**eh relevan ke ngan tajuk en3 
arhh whatever 
k aku lak nak pulun baca buku ni sok turn aku berjuang tuk PTK 
**wpun ngah gelabah xhbs cover silibes lagi 
tidakssssssssssss



2 Kritikan:

N.Q.R said...

wahhhh.sajak muka ko xnak posting hardship??!hahahha

smms said...

doa ja kalu hardship gak redho ja la ..