BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Apr 14, 2010

Hati agak sentap !

Semalam balik dari amik QK umah baby sitter 
anak baby sitter tu tibe2 nak ikut aku balik umah 
aku pun jom kan la 
dlm hati ni la msnya tuk aku interview byk2 kan 
2 beradik 
abg 7 tahun adik 6 tahun 

perbualan kami 
aku : baby nangis x ?
adik : nangis bila nak tido 
aku : hbstu ibu wat cmne ?
adik : ibu tepuk2 suh tido 
aku : ibu garang x ?
abg :  ayh x garang ibu garang 
aku : ibu pukul baby ka ?
abg :  pukul gak  
aku : (dlm nada terkejut) pukul ?????? pukul cmne ?
abg : pukul kaki ja  
aku : nape ibu pukul lak ? sian baby ..t abg tolng ckp kat ibu jgn la pukul baby sian dia tau 
abg : t abg  ckp kat ibu 
huh hati agk xkeruan bila dgr berita itu 
bole percaya ka ckp budak2  tara umur cmtu 
tapi budak2 xpndai berbohong kan @ maksud dorang xsehebat pemikiran kita sebagai ibu bapa 
mungkin  "pukul" yg di maksudnya hanya mencuit ala ala yg sll ibu bapa wat tu atau pukul yg kuat 
OMG aku xsanggup nak pk yg bukan2 
bila aku cerita pd en suami dia hanya diam sambil mengambil QK  lalu mencium bertubi2 
mungkin dia pun berpikir spt aku 
hati ibu mana yg x tersentap bila anak di pukul misalnya
sdgkan kita ibu bapa jentik pun tidak 
hummm aku xmau berpikir _ve  kerna setakat ini x de tanda2 yg mencurigakan lagi
jika berlaku pe2 kpd anak aku , aku  xteragak2 nak ambil tindakan 
tapi takot pula bila nasi dah jadi bubur 
ya tuhan aku sdg redho dgn segala ujian yg sedang kau uji pada kami 

**mlm tadi sdg aku study for exam hubby on d phone di balkoni 
tiba2 LCD Philips kami teroff 
shitt hari ni x dpt nak ngok adamaya 
kerna sok baru da technition yg dtg 
mujur under waranty lagi 

~tuhan akan sentiasa menguji hambanya 


3 Kritikan:

mama affan said...

hmm..harap xde apa2 la 2..pok2 manaj je kot..jgn la pk yg bukan2..

Unknown said...

biasanye budak ckp betul dear..
harap2 baby sitter tu xpukul betul2..
mungkin dia puk main2 saje kot..
pikir positif jer key.. ;)

smms said...

ryna : hrp tidak spt yg di sangka

zai : doakan yg terbaik ja ..