BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Apr 27, 2010

Cerita Rawak QK #02

Salam n Morning 
semalam tidak bersiaran 
kerna aku cuti da appoiment QK 
pagi da test Ultra sound 
ptg lak jumpa pakar Pead 

hummm 
last test urine mac ritu dah clear dari segala bakteria 
meaning kencing QK dah clean 
tapi wpun dah clear byk lagi procedur untuk close buku 

result ultrasound semalam 
kidney QK bengkak sebelah belah kiri 
kanan : 4.58 kiri 4.62

according to doc perbezaannya sgt min 
bole di kategorikan sebagai eror manusia ms scan tu 
tapi b4 wat andaian kena ikut next procuder gak 
coz hosp xmo take a risk kalu pndai2 assume sndri 

so doc da explain how to make next procuder
appoiment next monday 
1 jenis cecair akn dimasukkan dlm bdn QK & akan di x ray 
dan cecair tu akan di keluarkan smula 
cara x ray mcmni lebih clear meaning lebih nmpk struktur dalaman QK 
nak ngok supaya xde mslh pd kidney or usus 
tapi QK akn di beri ubt pelali dlm beberapa jam tuk elak dari gerak2 
bila gerak kiraan struktur menjadi tidak tepat   
hummmmmm 
aku & hubby agak riso 
dan minta kalu procuder ni xperlu di lakukan 
tapi doc tanya kami balik xmo ke lihat anak betoi2 sht 
kalu sturtur bdn clean terus dah bole tutup buku 
dan QK sht sepenuhnya 
doc said this is a simple procuder 
parents xperlu riso 
kerna ramai baby lakukan procuder ni 
baby 2 bulan pun ada katanya 
pnjang lebar doc jwb bila mcm2 soklan aku soal  n tunjukkan riak kerisauan di wajah 

semestinya aku mahukan yg terbaik tuk QK 
nak dia btl2 bersih dari wabak "kencing kotor" 
tapi bila dgr penjelasan doc sebagai ibu aku rasa takot 
sedangkan senanya byk lagi ibu bapa yg lalui lebih perit dari aku kan
aku terlalu pk yg bukan2 
luaran aku kuat tapi yg pasti hati aku lemah  
kdg2 aku rs seolah2 doc tu silap 
tapi tu suma mainan perasaan aku 
arhhhhhhhhh 
hubby cuba tenangkan aku 
explain supaya aku lebih berani 

tiba2 aku teringt ketika mula2 QK di katakan hidapi kencing kotor
bunyi mmg sgt kecil kan "kecing kotor" ja??
ya tapi procuder nya terlalu byk okeh
xsemudah yg kita dengar 
dari umur QK hmpir 2 bulan hingga dah ke 6 bulan QK msh lagi ulang alik ke pakar wpun last urine dah clean 
tapi utk kesihatan berpanjangan anak kami sanggup 

kejadian bermula bila pas pntang QK demam berlarutan seminggu 
2x p private n private advice refer to gomen if xkebah juga 
kami bawa juga ke gomen 
di klinik kesihatan putrajya 
bila doc suh QK amik darah 
aku rasa mrh !
QK msih kecil mana mampu thn sakit tuk amik darah 
tapi hubby sentiasa beri aku kekuatan yg wat aku hari demi hari semakin kuat 
dan aku yakin QK juga seorang bb yg kuat 

result darah kuar doc kat klinik tu watkan surat refer tu hosp putrajya 
kerna kemungkinan QK di jangkiti bakteria pd urine nya 
n mungkin akan warded shingga betul2 sht kerna QK msh lagi demam 
time tu tuhan je yg phm pe yg aku rs 
aku jadi riso takot mcm2 lagi lah !
aku xmo sesuatu yg buruk terjadi pdnya 
aku ingt lagi ms nurse nak msukkan ubt bontot tuk kebahkan demam 
tersedu2 aku nangis depan nurse 
smpt nurse nasihatkan aku 
"mama kena kuat nak bb sht cmnila, sbr ye"
tapi alhamdulilah bila di hosp doc bagi kami balik tapi kena monitor kondisi baby dari ms kesemasa 
kerna wpun QK demam tapi she look active 
aku sgt lega atlist tidak perlu cek in di hosp 

sejak dari hari itu kami kena berulang alik ke hosp tuk appoiment2 berikutnya bagi pastikan QK btl2  clean dari bakteria itu 
alhamdulillah kami xpernah gagal tuk pastikan sumanya berjalan lncar n terbaik tuk QK 

 mama yakin  kamu kuat sayang 


sudah beberapa kali QK amik urine masuk tiub di "anu" nya 
mula2 mmg dia nangis 
bila di luar aku dgr tangisannya hati aku juga turut menangis 
ramai lagi ibu2 bersama aku dlm kes yg sm di luar bilik itu 
ternyata  hanya sekali itu ja 
setrusnya  dia tidak lagi menagis 
mungkin sudah  biasa dgn situasi itu 

dah hrp QK akn terus kuat ya 
sama2 doa ni procuder yg terakhir tuk QK 
supaya dpt tutup buku 
yeay! 
dan QK tidak akan diuji lagi lps ini 
amin 



mama love yu so muchy 
emuah  

2 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

Alahaii.sangat kesiannya kat si angel kamu srie :( tak sangka plak dia kena jangkitan n terus jadi bengkak kidney. ishh...harap2 la ujian doktor time ni tak tepat dan sebenarnya tiada apa2 sakit pun kat si comel ni. Aminnn...

Aunty ima akan selalu doakan QK sihat2 saja. Ok sayang? :)

XOXOXOXO!

smms said...

tenkui so much anty iema ..
hope so..amin
love yu anty iema ..