BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 11, 2010

Kenapa ada manusia berhati Haiwan !

Ngok dari title agak gerun sbb aku ni seorang santun juga dlm berbahasa ..
tapi hari ni terdetik utk mula bersifat kasar ..cewah ! leh ka ?

Aku jadi xphm kenapa ada manusia yg sanggup buang ank merata2 tanpa da belas kasihan lansung ..bak kata pepatah sedangkan binatang sygkan ank..nikan manusia yg tuhan beri akal fikiran utk berpikir ..
baru2 ni bayi baru lahir di flush dlm toilet tapi kepala tersangkut xlps bila diflushkan ..yg mendegr hati meruntun sedih yang melihat gimana? xsanggup aku ..
dulu ms aku masih bujang perkara ni agk enteng tuk aku masih lum punya kesedaran sivik tapi bila kini aku sudah punyai ank dari kelahiran perutku sndri aku sudah dpt merasainya ...betapa syg ibu pd anaknya ..
sedangkan aku di ofis yang bekerja 8 jam sehari selalu teringt anak di rumah sht ke cukup susu ka cukup tido ka..dorang yang melahirkan xmerasa ke sakit tuk melahirkan sampai sanggup buang cmtu ja .. heyyyyy bayi itu adalah kurnian tuhan yang tidak bersalah nape sanggup diperlakukan mcmtu !!! .. mana pergi akal manusia2 itu ???
dari di biarkan mati lebih baik di beri org yg kepinginkan anak ..itu lebih baik dari di perlakukan spt binatang !!
sayangi la anak anda kerna ank adalah amanah Allah ..


p/s : sowila entry teremo skit kerna aku mmg sdg merindui ank aku n risokan dia kerna dia DEMAM lagi !!!









0 Kritikan: