BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 28, 2010

Bawa bekal ke Ofis

ha korang bawa bekal x p ofis ?
aku bawa tau ..
da setengah jenis org x soka bawa bekal xkesah la p opis ka p sekolah .. malu la kononya ..
x di nafikan dulu ms aku sekolah dulu pun mama tanya nak bw bekal x seboleh2nya xmo n air pun xmo bawa okeh sanggup minum air watercooler kat koridor sekolah tuh .. tapi bila ngok cina selamber ja bawa bekal air dari umah guna botol mineral yang besar tu hanyun2 kan .. tu sbb cina cpt kayooooooooo n bijak2 ..
kalu nak kaji hal ni mmg byk faktanya tapi biarlah dulu yang senanya pg ni aku nak cite psl aku bawa bekal ke ofis .. hehehe

aku n en suami sejak dari mula2 khwin lagi mmg rajin bawa bekal p ofis tapi biasanya wat tuk bekfes x kose lak aku pagi2 bgn nak msk lauk pauk bagai tuk bekal lunch .. bekal tuk bekfes simple dimple ja kdg2 jns yang goreng2 kdg2 jenis roti .. tiap2 hari tukar la menu supaya xjemu ..
bukan susah pun bahan2 suma dah siap siang pagi tu bgn campk2 aja bila porut dah lpr pepegi sumo jadi sodap kan .. ahaks mujur en suami x kesah ..
kalu terlewt skit watla roti telor ka burger ka ..xpun goreng je karipap bawa sorang 3 ketoi sudah..
selain dari bole jimat skit2 en suami jemu mkn hari2 kat cafe tu tmbh lagi katanya minah I_ _ _ _ (sila isi sndri tmpt 0 tu ) yang msk lagi hampeh.. aku lak mmg mls nak turn naik tangga p cafe nun yg jauh .. mengah oke ! tu sbb la sila maklum ya kengkawan mmg susah la nk nmpk muka aku kat cafe tuh ..tapi kalu tib2 teringin nak ubah slera turun gak kekadang ..

so uols nak tau menu pe aku bawa pagi ni ..jeng jeng sila cover air luir supaya x terliur okeh ..

hoe hoe terliur ka ? kalux pun wat2 la ek ..
ini adalah meggi goreng tomyam .. sonang bukan rebus je meggi n goreng cum mee goreng hbs cite perut pun konyang ..


ha lengkap ngan air vico n sebiji limau sebagai dessert nnti ..
erkkkkkkkkk sgt kenyang ..
tulis blog sambil melantak sgt santai bukan ???

**fakta nya aku mmg suka msk2 ni hari2 da ja idea n berpk2 nak msk pe ..hrp maklum hujung mgg ni aku nak try msk rendang aym .. mmg baru 1st time nak wat b4 ni ngok mama aku wat ja n order ja kat mama kalu teringin ..tapi nowly bila sndri teringin sndri kena wat la ! sape nak wat utk aku haaaaaaaaaaaaaaaa?
lu pikir la sndri !!!

okeh aku nak smbung bersantai santaian bersama meggi goreng ku !
ok bai







2 Kritikan:

- d . a . r . i . a . s . u . e - said...

best tu maggi goreng...balik ni nk masak maggi goreng lah...

smms said...

syo teringin la plak.. ha sila sila