BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 7, 2010

Ceritera Kelahiran QK

Ai kembali dgn coretan ..baru dtg mood utk bercorat coret hari ni ..
nak cite n kongsi tentang kelahiran my bb yang rsnya akn di kenang hingga kelahiran ank keseterusnya..ahaks

Al kesah ..
24 Okt 09(Sabtu) - da opp cekup di Kg Baru Medical Center(KBMC)..ms tu kandungan going to 39 weeks .. p cek up tibe2 dok said nak cek bukaan ..walla jantung mula berdegup cek cek "haaaaa dah matang" itu yg dok btau n dgn pants suh aku dtg next cekup on selasa 27 Okt 09..wah cptnya aku ckp dia kata kandungan aku dah matang so kena monitor selalu ..

27 Okt 09 - cekup @ 9.00am ..masuk je cekup dok terus cek bukaan ..
Doc : wah dah buka 2sm , leh warded la than balik t ngan bby k
Patient(aku la ni) :oh god dah buka 2sm tapi sy x de sakit n xde tanda pun ..
Doc : awk jenis xde tanda la tuh ..
Patient : merenung suami dgn jantung yg makin laju ..

Lepas cekup terus register for warded.. hati berdebar campur teruja kerna xlma lagi kami akn dpt jumpa bb..
kul 10 lebih aku selamat masuk wad, mr hubby balik umah jap amik brg2 keperluan yg kurang ..ms di wad aku sempt habiskan surah yasin n surah maryam utk memudahkan segalanya .. lps solat zohor bukaan dah buka 4sm jam 230pm aku masuk dlm labour room utk pertarungan .. ditemani suami tercinta aku jadi makin kuat .. tapi ms tu sakitnya masih kurang n aku masih leh bergelak tawa .. sampai nurse tegur uish kuatnya awk ni leh gelak2 .. gelak itu kan penwar nurse ..yuhuuuuuu senanya dlm hati tuhan je tahu ..
Sakit yang kuat dirasa dari magrib hingga ke jam 8 mlm bila bukaan dah buka sepenuhnya aku diarah blaja teran dan dgn beberapa teranan n sokongan dok, nurse n pom pom boy bayi pmpuan ku selamat dilahirkan jam 8.11pm dgn berat 3.31kg..seminit seleps bayiku lahir azan isyak pun berkemundang .. dan selamat diazankan oleh papa nya .. lepas selamt sumanya terus rs lega n ksong .. leps ngok bb aku diminta bereht dgn bayi dijaga oleh nurse bertugas tapi malangnya mlm tu aku tidk dpt lena lnsung ..mungkin terlalu seronok n terkejut ..

28 Okt 09 - pagi dah cekup mama bb n bb dan sumanya selamat aku dah boleh discharge jam 1pm .. aku pulang dgn gelran baru ..pntang di rumah KL dijaga rapi oleh mama ku hingga hari ke 45hari .. tenkui to mama jasamu tidak akn di lupai .. tenkui to suami yg byk memberi sokongan utk aku lebih berani n kuat ..
rsnya perjalanan kelahiran QK berjalan dgn lncar n licin ..thank god make me confrmtable for everything !




0 Kritikan: