BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 12, 2012

Cerita pasal kerja.

Serius aku mengaku 
aku bukan dalam kategori workaholic = rajin gilak 
hujung minggu datang ofis tuk buat kerja, stay lewat malam 
hurm mmg tak lah. 
pada aku cukup waktu, kerja selesai apa nak tunggu lagi 
balik la. anak laki menanti di rumah. 
konsep aku pergi kerja on time, balik bila kerja per day sudah selesai. 
dan sebelum balik tu mmg aku akan pastikan xde kerja yang tak di selesaikan untuk hari berkenaan 
if xurgent bole settle esok. buat je esok. buat pe nak tabahkan diri stay di pejabat. orang lain senang lenang di rumah. 
minta maap lah aku mmg xrajin bab2 itu. huhuhu 
tapi, kalu ada kerja yang menuntut untuk di habiskan pada hari yang sama, yes itu tanggungjawab mmg aku akan siapkan sampai selesai. 
or if bos suh stay aku akan stay. aku turut perintah, tapi if stay sbb nak tgg dia habis baca paper nonton news. sorry bos saya pulang dulu, balik nak masak, kemas rumah, layan anak dan laki. 
hehhehe kemas rumah itu tipu je ! ahaks 
 hujung minggu if xde perkara yang menuntut untuk datang mmg aku xkan dtg. 
cuti di beri untuk berehat jadi gunakan sebaiknya. 


Ada orang mmg jenis xkesah. 
balik lewat pun ok je. mungkin sbb xde komitmen di rumah yang perlu di kejar 
or mmg suka berada di pejabat lebih masa. serius mmg ada type orang begitu. 
itu masing2. aku kerja ikut waktu dan keperluan. 
xde la nak merajinkan diri tuk berlebih2 waktu di pejabat. 
xde kerja nak menghadap apa, betul tak. 
lebih baik hadap anak or landing rehat2 di rumah. 
aku very particular bab-bab rehat ni. 
sbb if badan penat automatik semangat xde. nak kerja pun xbermaya okeh. 


AKu dapat bos yang workaholic skang 
+ dia bujang 
xde comitment di hujung minggu atau waktu malam 
apa benda nak di hadap kalu tidak hadap kerja penuhi sisa-sisa waktu 
minta maaf la bos, xdtg hari weekend tuk teman bos buat kerja. 
saya punya banyak urusan di kala hari yang bernama cuti. 
xdapat cemerlang sampai pencen pun xpelah, janji dapat kehidupan yang stabil. 
uhuhuhu. 



 

1 Kritikan:

bee2312 said...

saya sangat stuju dgn perenggan yang akhir tu,..heheheh