BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 5, 2012

Berkongsi rasa

Sejak dua menjak ni hati cepat tersentuh bila bercakap soal kemanusian 
tambahan pula berlaku dekat di sekeliling kita
 terus rasa bersyukur pada Tuhan dengan apa ada nya 


Hidup sekarang dalam serba ketakutan pula 
bila pikir macam2 mudah berlaku  
haih aku jadi xtahu cmne nak mula menulis ni 
Ok ok this is actually berkenaan dengan pregnantcare 
ada local staff sorang kat sini, lelaki. baik hati gila. suka tolong orang, ringan tangan. 
jadi kami pun sng nak bekerjasama. 
istri dia mengandung, kebetulan dekat2 je ngan aku, beza dalam sebulan kot. 
istri dia EDD Ogos aku EDD September 
staff ni dah lama khwin tapi lambat ada rezeki dapat anak 
after 6 ke 8 tahun trying baru pregnant this year. 
bila semua tahu berita ni semua pun gumbira untuk dia. 
mula2 pregnant dulu selalu juga kami tukar2 citer psl pregnant, dia citerlah, istri dia check up di klinik murah je, xde scan pun. after 5 months pregnant nanti baru bole scan time tu kena bayar lebih skit la. 
sebab dorang bukan banyak duit pun. bila dengar aku scan every month terkagum dia. 
kesian kan! 
 Tapi nasib x menyebelahi dia, agaknya masa dia dapat scan baru2 ni time tu baru dapat detect yang istri dia mengalami Placenta Prevea (Uri berada di bawah). 
nak jadikan cerita a week after bleeding pulak. so kena bedrest di hospital. 
Another week dengar lagi berita istri dah give birth untuk selamat kan anak dan ibu, which is time tu almost 7 months pregnant. baby premature. 
baby selamat lahir. baby boy. tapi sempat hidup 1 malam sahaja then dead !!
yang kesian nya, staff ni xmo btau istri yang anak mereka dah mati. sebab tkt memudaratkan istri yang dah mmg sejak tahu bad news dari awal lagi hari2 menangis. jadi dia xsampai hati kot. even office pun xdibertahu sebab takut kami tahu datang melawat kantoi pula. 
 Akhirnya after 5 hari anak dia mati dan sehari sebelum di tanam baru istri dia tahu. 
betapa luluh nya hati ibu itu kan. 



Semalam staff ni dah masuk office, aku tanya kabar berita dia 
sedang bercakap dia tunduk je, rupannya air mata bergenang, aku sentap okeh. 
sebab aku juga mengandung, beberapa bulan lepas berkongsi cerita psl kandungan bersama.
terus hati jadi sebak nak menangis kat situ jugak. tapi harus di control. 
walaupun dia bukan islam tapi aku yakin pasti ada hikmah di sebalik apa yang berlaku pada mereka. 



Aku juga mendoakan untuk bff aku iema zahra
semoga berada dalam baik2 aja 
iema pun tgh bedrest di hospital putrajaya kerana placenta prevea juga
supaya uri naik ke atas di tempat yang sebetulnya ya. 
dan semoga semua dalam keadaan baik. 
I wish for u !! 


"Ya Allah lindungi lah aku dan orang-orang di sekeliling aku". Amin  












2 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

insyaallah, semuanya pasti akan selamat

smms said...

amin. sama2 berdoa.