BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 13, 2011

Mama nak QK jadi doktor !

Mari Aminkan reramai untuk tajuk di atas. Amin 
tapi xmo lah control 
itu impian aku, impian dia biarlah dia sendri tentukan bila dah besar nanti 
tapi yang pasti musti jadi orang yang berjaya tau ! Amin 
tapi nak jadi doktor belajar susah kan 
basic PMR kena scoor then bole masuk aliran science 
after that baru leh p ke Uni amik kedoktoran. gitu kan ?
mama doakan QK yang terbaik oke yang penting belajar rerajin 
eh over ke aku anak baru nak masuk 2 tahun dah excited nak tentukan masa depan anak. lumrah jadi ibu kan. 

***

Banyak benda leh dikaitkan dengan isu ni tau 
mai kita share 1 per 1 
aku ada anty ni seorang doktor 
eh anty hubby aku so a.k.a anty i la kan 
anty tu ada klinik sndri di Taiping 
orang ada klinik ni kaya eh ? rumah banglow kereta besar
senang je nak p cuti2 sana sini 
hubby kata klinik anty i tu mmg famous kat Taiping so hari2 income memberansang kan
mmg nampak teberansang pun. hik 
tu sbb niat ni nak QK jadi doctor ada klinik sndri. auwwww over 
sesapa di Taiping/Kemunting tahu ke Klinik Dr Anisah ? itu la klinik anty i 
jangan p minta diskaun sudah la ye. ahaks 


***


Aku terpanggil nak share experience aku dengan doctor di Yangon ni 
Alhamdulillah so far kami ada klinik panel yang provide the good service 
International klinik so the doctor adalah from France 
ada doktor local tapi "t____t" gile. rasa nak sumpah-sumpah je 
aku mmg selalu buat appoitment ngan doctor France ni 
mmg kagum sbb dia selalu tepat tuk tangani penyakit QK or me 
sekilas pandang dah tahu jantan ke betina. cewah lebih kurang begitu la ketepatan dia merawat kami 
doc tu selalu bg ubat yang betul 
dan ramalan dia selalunya betul 
dia akn inform aku sakit ini within 3 days akan baik 
if not please bring back to the klinik 
dan selalunya jika dia kata 3 hari mmg akan sihat lah dalam 3 hari tu
aku sukak ! 
tapi bila 1 day on midnite aku serbu klinik tu tapi local klinik yang duty 
omak ai sakit nya jiwa 
citer nya gini 
dalam jam 8pm QK mcm xmo minum susu 
aku ingt xadape tapi sampai ke tgh malam dia jerit2 dan tunjuk macam sakit kat lidah 
aku tkt dia kena ulser ke apa 
sbb dia xmo minum susu lansung 
then aku shoot ke klinik terus 
doc tu bole ckp i cannot see anything 
if xde apa xkan dia leh nangis jerit2 mcm sakit 
time tu QK xpndai nak ckp lagi so susah nak tanya itu ini 
atlast aku yang pegang lampu suluh tu nak nengok apa dlm mulut 
kat lidah tu mcm ada luka skit kesan darah 
mebi kesan dia gigit brg then luka, and bile kena air jadi pedih kot 
itu teori aku lah 
and ada ke patut doc tu nak bg ubat tidur supaya Qk leh tidur then esok dtg smula 
WTH. aku balik pujuk2 dia tidur tapi bila minum susu dia akan meraung 
but esok nya tu ok je. anak i mmg drama queen 



1 lagi kes last week 
time ni hubby ada sekali 
pagi tu hubby called btau QK usik2 telinga dan sebut "kakit kakit" read :sakit 
so if dia sebut sakit meaning mmg ada apa2 la kan 
mula2 mild tiba2 dia meraung2 dah sakit sangat kot
teori kami ada serangga masuk 
if kita orang tua pun xtahan ni kan budak 
rush to klinik tapi doc biasa tu xde jam 2pm baru ada
since QK dah meraung aku turn ke klinik 1 lagi duty doc pagi tu doc perempuan, mmg dah tahu doc ni sengal skit tapi aku gamble je  mebi leh drop antiboitik Qk akan ok 
bila aku p anak aku meraung2 dia leh teropong telinga QK kata x nampak apa-apa
and siap suh hubby aku teropong pula 
hubby kata mmg xnampak lah sebab teropong pun malap je. alahai 
then dia bagi ears drop and suh kami stay situ 
WTH lagi. Qk duk meraung sakit xhilang dia suh stay motif apa 
hubby dah hangin ajak je balik 
sampai rumah aku suh hubby pantau QK ok ke x 
tapi jam 3pm still xok so aku shoot ke klnik biasa tu jumpa doc tu 
kejap je dia teropong dah dpt detact kenapa 
rupanya QK kena ears inffection 
bg antibiotik dan pain killer by tomorrow should be ok 
betul esok pg tu leh huha huha cum biasa dah 


kadangkala nama je doctor tapi experience xcukup tuk rawat semua jenis penyakit kan 
aku accept berdasarkan di mana bumi aku pijak tu mmg dah show how the flow of the life 



**eh aku rasa ayat aku putar alam lah. hentam saje la labu !








4 Kritikan:

Anonymous said...

Saya selalu lihat waktu tgh malam...mesti ada budak perempuan turun dari atas klinik...bermakna mungkin die seorg sahaja yg tgl disitu...kerana hanya org yg sama turun naik dan di ambil oleh seorg lelaki....ada satu hari bergaduh dalam jam 230 pagi suara dapat saya dgr dari tempat kerja saya yh cuma berhadapan..situasi ini boleh menimbulkan syak dan membawa reputasi buruk pada klinim

Anonymous said...

Apa2 pun boleh berlaku jika terlepas pandang...sebagai perempuan bg saya amat bahaya jika perempuan itu tggl seorg...silap2 boleh jadi hotel murah kalau tidak di pantau...sebaiknya kosongkan atau berhentikan pekerja itu dari klinik mendapat malu

Anonymous said...

Apa2 pun boleh berlaku jika terlepas pandang...sebagai perempuan bg saya amat bahaya jika perempuan itu tggl seorg...silap2 boleh jadi hotel murah kalau tidak di pantau...sebaiknya kosongkan atau berhentikan pekerja itu dari klinik mendapat malu

Anonymous said...

Masih sama keadaannya...yg berbeza cuma budak perempuan tu turun lebih kurang 3 pgi keatas seorg diri...mn ada perempuan jalan jam 3 pagi...ini jenis betina...sy dan rakan nampak terang2an...dan kami selalu berbicara hal ini....dan balik lewat pagi sebelum subuh....bukan apa nama dr anisah akan menanggung masalah...kami bercakap pun ttg klinik doktor anisah...sedih d7nia sekarang...