BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sep 19, 2011

19 Sept 2010 - 19 Sept 2011 = 1 Year Posting

Assalamulaikum 
hari ni 1 tahun sudah aku merantau di luar negara 
walau negara ini tidak ada 4 musim 
tidak ada salji untuk di bangga 
tidak ada barang berjenam tuk di enjoy
tapi aku tetap gumbira dan bersyukur 
kerana aku tenang, aman dan selesa di sini
walau di gelar negara "hardpost"
di sini banyak material kain yang bole aku borong 
banyak jenis-jenis batu yang bole aku laram 
banyak tempat-tempat unix yang boleh aku lawati 
dan paling penting dekat dengan Msia !
hasilnya bole balik bercuti 3 x setahun. Yeay 



Diam x diam setahun sudah berlalu 
setahun juga aku hidup berjauhan dengan suami tercinta 
jauh dari Keluarga tersayang 
aku rasa aku kuat 
tapi sekuat mana pun jiwa dan raga aku 
kadang kala aku kecundang jua 
buktinya setelah setahun akhirnya Oktober ini kami akan merasa tuk nikmati hari-hari bahagia semula menjadi 1 keluarga 
Hubby will stay with us 
ada projek yang bakal dia lakukan di sini. moga semuanya berjalan lancar. Amin 



Selama setahun di rantau banyak pengalaman yang aku telah kutip 
tolak ansur bila hidup suami istri berjauhan 
menahan rindu pada keluarga 
menahan sebak di hari raya 
memupuk lebih kesabaran dalam membesarkan anak seorang diri 
menjadi lebih "independence" dan lebih berdikari 
lebih tabah dah kuat semangat 
menahan nafsu dan rindu pada makanan di Msia 
dan 
rajin memasak !! hehhehe ini paling obvious



setelah setahun berlalu 
kini aku kena menanti minimum lagi 2 tahun tuk berjuang di negara orang 
tapi moga-moga tahun kedepan lebih baik dari tahun sebelumnya 


after Myanmar nak cross post ke ???????????????????????????????????????????????????????????????
 no answer yet! 









2 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

Srie cayang,

cant wait to c u this Oct. hehe. Oh, ya. i baru je update blog. Finally. huhuhu. Selamat Hari Raya :)

Zahra Al-Rasyah said...

Srie cayang,

cant wait to c u this Oct. hehe. Oh, ya. i baru je update blog. Finally. huhuhu. Selamat Hari Raya :)