BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 31, 2012

Pemakanan yang sihat untuk ibu mengandung

Sepatutnya ibu-ibu mengandung kena amalkan pemakanan yang sihat 
sebab makanan yang di ambil akan di kongsi bersama anak yang di kandung 
itu penting ! 


Jika nak kongsi pengalaman dan amalan aku 
tis time failed skit la 
pertama-tamanya aku xbole minum susu tepung anmum untuk kebaikan ibu dan anak 
dah cuba 2 kotak membazir xbole di minum juga
padahal masa mengandungkan QK dulu setiap bulan topup susu tanpa gagal 
jadi aku hanya mengharapkan susu dutch lady yang di akui kandungan gula yang berlebihan
tapi lebih baik dari aku xambil sebarang susu lansung
kesian baby mama ni kdg2 rasa seperti badan xsihat xcukup zat je xdapat minum susu dengan jayanya 
tapi so far baby baik2 aja 
membesar bagai johan juga. ingat duduk di negara luar xde nikmat makan kurang kebesaran 
tapi kamu tetap big macam mama !!


Bila susu dah xbole masuk kerongkong aku kena gantikan makanan lain untuk kestabilan zat dalam badan 
 gantikan dengan sayuran dan buahan 
mujur sayuran sini fresh2 belaka dan kaya dengan buah-buahan 
bila QK makan kismis aku tumpang la sekaki 
kalau tak aku pun lupa. kurma ikut mood juga. 
yang paling xbagusnya selalu lupa nak makan ubat. hubs pun sama sekali lupa je nak ingatkan. sob sob x bagus sungguh !!
aku minum soya dan air kelapa untuk kecantikan kulit anak kelak.Insyaallah 
Doktor kata banyakkan makan seafood tuk kurangkan lemak 
sini mmg kaya dengan seafood tapi terlalu banyak seafood juga di takuti lebih zinc pula 
jadi aku selalu pastikan jadual menu adalah berselang-seli 
hari ni udang, esok ikan lusa ayam, tulat ikan bilis 
sayur mmg hari2
begitu lah seadanya 
 Kebiasaannya mmg hari2 akan lunch dengan nasi 
bila jemu gantikan dengan mee dan sebagainya 
bfast kadang2 sandwich/kuih muih 
kalu tak pun cicah biskut dengan milo je
xlarat dah nak makan heavy pepagi. perut cpt padat lah
 makan nasi pun kena dalam kuantiti sedikit 
tu sbb kena amik minum ptg sbb kalu nak tgg ke dinner lapar gila nanti 
 if petang aku makan kuih or heavy skit 
aku akn skip dinner, gantikan dengan minum susu or blend jus. 
itu pun dah kejang perut. 
tapi adakalanya lapar gile makan sampai kembung xlarat nak jalan pulak. 
Aku rasa tis time aku xde la pulun makan sgt tp tetap la badan membesar. tapi so far 6 bulan berat gain 7 kilo je. 
terima je la janji sihat keduanya. 


 
 ini gambar terbaru di petik wekeend lalu 
amacam hebat tak tumbesaran ? 
hehhehe janji happy yooooo !! 


 

0 Kritikan: