BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 23, 2012

Anak-anak di bawah jagaan pembantu rumah.

Ya, aku punya pembantu rumah 
di post ni je la 
di Malaysia dulu xde pun 
anak hantar pada baby sitter 
tapi aku mmg cerewet dalam mencari baby sitter juga di Malaysia dulu 
di sini Alhamdulillah dapat pembantu yang penyayang 
tapi lain pula implikasi nya 
 jom check it out 


Jam 4pagi tadi QK tersedar dan cari-cari kakak 
aku cakap kakak tidur, tapi dia tetap menangis turun katil dengan sendiri nak pergi pada kakak 
serius aku sentap 
padahal mama n papa ada di kiri kanan dia 
kenapa musti mahu kakak di malam hari juga !
hati ibu aku terusik bila sambil nangis dia turun katil nak buka pintu mahu ke bawah untuk cari kakak 
aku pun dukung dia bawa ke bawah tunjuk yang kakak sedang tidur 
aku mmg xsuka ganggu masa tidur maid 
dia cool skit aku bawa naik atas pujuk dan terus pujuk 
peluk cium usap-usap badan supaya dia lupa kakak dan tidur semula 
40 minit juga lah baru berhasil 
Januari lalu kami balik Msia tanpa kakak seminggu xde pula dia bertanyakan kakak 
maybe enjoy berjalan kot. 


QK di bawah penjagaan maid ni sejak dari umur 10 bulan 
waktu bekerja 8 jam QK mmg bersama kakak di rumah
 jadi dia menjadi rapat dari hari ke hari 
 dulu masa aku dan suami berjauhan selama setahun 
tidur malam dia mmg xlena 
selalu menangis malam seperti mencari sesuatu 
jadi aku tafsir dia rindu papa 
bila papa dah mula bersama kami pada oktober tahun lalu 
QK dapat tidur yang lena cuma bangun bila mahu susu je 
tapi sebulan kebelakangan ini kadang2 terjaga malam dia selalu tanyakan kakak 
sampai satu tahap aku rasa seperti mahu marah 
tapi berbalik pula pada perhatian kami ibu bapa pada dia 
biasanya aku keluar pagi hingga paling lewat jam 6petang 
lepas hubby hantar aku ke tempat kerja dia balik rumah dulu setlekan bfast QK
jam 1130 baru dia keluar untuk urusan kerja dia 
itu rutin 
petang hingga malam mmg QK bersama kami 
nonton bersama, makan kami suap dan bermain bersama
sampai la waktu tidur
setiap malam QK mmg tidur dengan kami tanpa gagal 
walau aku sakit pun xpnh aku bagi anak pada maid tuk tidur bersama 
 dia di tengah2 kami di kiri dan kanan 
pernah dulu dia selalu terjaga cari-cari papa padahal papa mmg ada sebelah dia 
tapi xpernah lagi aku dengar dia mencari mama !! 
sebab aku xpernah berpisah tidur dengannya 
setiap malam dia pasti di bawah ketiak aku, kekadang tiba2 dia tidur atas bantal yang sama ngan aku 
bila terpikir nanti aku di saat melahirkan adiknya dia cari mama tak ? huhuhu 
Weekend pula mmg masa bersama kami 
jadi aku bermenung di mana silapnya 
aku rasa kakak terlalu memanjakan 
semua yang di pinta dapat 


Sebagai ibu aku terasa dengan sikap anak begitu 
aku xmo anak melebihkan orang lain dari ibu bapanya sendiri 
aku ibu yang tamak !! 
tapi aku tamak pada anak aku sendiri dan aku rasa perlu begitu sebetulnya 
 

Mama sayang Qaireena Krisya !!! 



 
 
 

1 Kritikan:

Unknown said...

Yang urgent sgt2 nk minta tlg dptkan maid dari yangon..tak berani nak bek indon..byk yg jahat..eh igt lagi tak kat ina mof +60164614667 bole tak nak dptkan kontek awak?