BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 13, 2013

Perangai

Semalam blog walking ramai pulak orang letak tajuk Perangai 
So tiba2 terlintas cerita pasal perangai best juga. Tapi peragai sendri la. Perangai orang lain no komen !


1. Aku ni dalam kategori happy go lucky kot. Dulu masa belajar best, sebab fun fun enjoy je kan. So perangai macam gila2 skit la. Bila kita fun and gila-gila mudah dapat kawan or orang suka kawan ngan kita. Samala dgn tok laki i, semua pun suka 1 geng dgn dia masa di kolej dulu, sbb dia fun and pelawak sangat. Tapi bila dah kahwin tiba2 mood pelawak tu macam kureng pulak. Aku pernah tanya "nape u dah xlawak cum dulu yang?" jap g dia jawab "dah tua". Ok alasan bole di terima. 

2.  Aku suka buat kerja tanpa berlengah. Semua nak cepat. Biar penat asal selesai. Gitu lah. Kalu tok laki lak, suka relax2 buat kerja. Aku rimas orang slow2 sat g aku jadi hangin sbb apsal kau lembap sangat ni ! Perangai ni sebijik ikut mama aku - pantas macam lipas kudung.

3. Moody.. dulu aku selalu moody kot. sbb orang sekeliling rajin buat aku moody. Sape suruh kan ? 
Tapi now dah macam kureng skit, sbb orang sekeliling xramai sgt dan semua pun chill-chill je or dah tua ni mula nak perbaiki diri dari hari ke hari. 
Satu lagi aku ni cepat sentap kot. Ko try la tersalah cakap ngan aku, sure aku melenting kalu perkara tu xtepat. Sorry la nak nego2 bab-bab perasaan ni. Sentap tetap sentap !! Hati mak halus dik non.... 

 4. Sensitif dengan sentap sama tak ? 
Sentap cpt terasa sensitif cepat terusik eh. Erhhhh dua-dua pun aku lah tu. Again hati mak bak selembut sutera uolsssssss. 

 5. Garang : ni kalu tanya QK "mama garang tak" sure dia jawab "garang sangat" mUhahahhaha. Tok laki pun cakap aku ni garang dan serius. Yes, aku akui. dah mmg keturunan garang-garang dan serius kot. sbb mak ayah aku mmg muka stok garang dan serius. mana tumpah nya kuah kalu xke nasi. Sila lihat muka adik beradik aku semua sepesen serius. Huhuhuhu. Tapi aku ni luaran je garang or sombong tapi dalam hati banyak baikkkkkk oooooo. Hehehehhe. Tapi dengan anak mmg xde tolak ansur, Garang + cepat baran + serius. Complete!! Tapi tetap anak xmakan saman. Acaner tu ?

Walaupun semua di atas nampak sangat buruk buruk je tentang aku eh. Tapi tidak la seteruk yang uollss sangka. Yang kenal rapat sure dia phm perangai aku cmne. Mula2 jumpa aku musti orang kata aku sombong.. tapi bila dah lama kenal borak2 im very flexible dan mesraaaaaaaa tau. 
Manusia kan xperfect... Begitu juga aku. 


0 Kritikan: