BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 15, 2013

Diet

Salam Jumaat semua. 
Semoga kalian sihat2 hendaknya. 
Ewah terskema pulak mak jemahh ni. hehehehehe. 

Ok topic today pasal DIET. 
Adoiii stress tau, diet ke xdiet ke sama je !! 
lebih baik xyah diet kan. Tipu!!!
Jika diet kurang la skit, lepas tu orang puji "wah u look down lah" " slim u skang" "makin cantik skang dah kurus, apa rahsia?"
vavavava. bila orang tanya rahsia tu xtahan nak berdekah 80kali. 
Peel aku bila orang dah start puji mula aku langgar pantang larang berdiet aku. Mula2 amik tuk rasa2 misalnya, then pulun terus Aiskrim, coklat atau apa saja yang menggemukkan itu. So diet automatik terbatal dan kekurusan yang "dipuji" tadi pun stop lah. Muahahahaha padan muka aku! 
Sebab tu ke aku xleh kurus berterusan? 
Tapi kalu aku xdiet buat derk makan cum biasa berat adalah mantain je ok. xde la naik sangat. Tapi kalu di Malaysia.. Yes .. mmg berkilo-kilo naik, badan dah serupa tong drum.. 
So now aku xde lah berdiet sangat.. dan tidak la pulun makan sangat. So so je makan untuk hidup katanya. 
So berat pun begitu jela, padahal berazam nak kruskan skit. 

Aku ada masalah perut tau, buncit bangat. I is tensi oke. Kadang2 rasa dah macam mengandung 2 bulan pun ada. Oh mai not now not now. Sbb sometime suspen juga, eh aku ni nandung dayang senandung ke ? pertu buncit semacam. Terus tanya en laki "yang perut i mmg always buncit cmni kan" boleh ? mimimimimimumumu #ketawaketapbibir# 
Itu la masalah aku, mempunyai perut yang buncit. Time anak dara 1 babat, lahir anak pertama up 2 babat, lepas anak no 2, dah 3 babat. Berbabat-babat dah perut aku tau macam rumah pangsa bertingkat2. Adoiii I is malu ... 
Korang musti kata itulah padah xpakai bengkung time pantang kan .. 
harap maklum i adalah pemantang tegar ooke. Kalu mak aku yang jaga skip lah pakai barut bagai mmg mak aku lari balik xmo jaga aku dah. So aku anak solehah menurut perintah. 
Anak pertama dulu yes, bodoh skit, so skip2 la juga exspecially time malam sbb rimas kot. Tapi anak kedua i berdisplin okeh. Buka time nak shi shi n poo poo je. 
Punnnnnnnnnn perut xkempis macam anak dara. Acaner tu ? Kempis bila xmakan 2 3 hari kot.  Mati kelaparan lah aku.. 

 Lelaki perut buncit sexy eh ? Perempuan perut buncit SEKSA ok !!! 
Start Februari lepas, aku berbarut semula, sapu krim mustajab then barut. Pastu bgn pagi nak pergi kencing kelam kabut tarik laju-laju sbb xtahan sangat dah. Adoiii. 
Now ada waktu, bila sempat aku barut xsempat dah ngantuk sgt or penat terus tido je. Leceh eh jadi perempuan nak kena jaga dari atas sampai ke bawah. Nak jaga laki lagi, anak2, rumahtangga. Besarnya tanggungjawab wanita kan. Nikmat tp kadangkala stress juga. 
So skang cmne nak buat dengar perut buncit mak jemah ni ? 
#nangiskuatkuat# 




nanti aku share pasal shaklee ngan uolss. stay tune... 




2 Kritikan:

edlieza said...

tu lah kan.. jadi org permpuan nie nak kene pandai jaga badan.. huhuhu... kak seri pun dah ambik shaklee jugak?? sy pun.. semoga kita sama2 bleh keep fit sama2.. jangan lupa exercise sis.. heheehe...

Anonymous said...

I am really glad I've found this information. Nowadays bloggers publish just about gossips and web and this is actually annoying. A good web site with exciting content, that's what I need. Thank you for keeping this site, I'll be visiting it. Do you do newsletters? Can't find it. If any ones needs some expert web design or seo search engine optimization help check out my los angeles web design seo company website http://gotwebsite1.com los angeles web design Los Angeles SEO company they are able to make your web design dominate on the internet. My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all of your post's to be exactly I'm looking for. I would like to thank you for the efforts you've put in writing this website. I'm hoping the same high-grade website post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing skills has inspired me to get my own blog now. Really the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a great example of it. I also have a newsletters business here in southern california that web buy used and scrap automotive and scrap batteries. We also buy used or junk fork lifts, golf cart batteries and rack storage systems. check out they website http://rojosscrapbaatteries.company