BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 7, 2013

Anak-anak

Saya mama kepada dua orang puteri 
Xsangka umur dah 30 ni dua dah anak den 
Puteri-puteri lak tu. Hoiiii jaga anak dara lagi susah dari jaga kambing sekandang tau. 
Moga-moga urusan kami dipermudahkan. Amin. 

Baru dua anak, dah mengeluh penat sangat. Anak-anak i bukan type yang santun gila kena tegur sekali terus dengar cakap. Bertuah nya badan dpt anak gitu. Tiap2 tahun i boleh beranak. Tapi tetap syukur sbb anak-anak i tidak la melasak sgt tapi mengada lebih xbertempat. Gugul la katakan, xgedik xgugul la plak. Peel mengada tu yang selalu buat aku hot tempered ! 
Kadang2 naik tgn juga la lepas penat naikkan suara bertubi-tubi. 
Si kakak tu la selalu buat peel. Adoiiiiiii geram sgt lah, Skang dah pandai menjawab, bila kita marah dia cekak pinggang sambil jerit "heiiiii geram lah"
Eh eh kita geram kat dia, dia geram kat kita balik.
Memey makin geram la mak nya.!!


Kalu mood kakak kelaut pantang silap skit musti jerit2 menangis atau bila xdapat apa yang dihajati. Selagi xpuas hati selagi tu la dia jerit. Kadang tu aku letak kan je kat luar melalak lah kau puas2. Dah penat nanti berhenti lah dia. Sbb cara lembut xjalan bila peel mengada tu dtg. 
Aku notice sbb dia manja sgt, ada orang gaji yang selalu tolong dia buat itu ini, bole di arah-arah. Dan pulak orang gaji tu ikut je telunjuk dia. Haaaaaa padan muka mak pak dia !!
Padahal aku jarang bagi muka pada anak sndri. bila salah xbetul aku tegur, aku pukul juga tapi kena pd tempatnya. Bila naik hantu, terlebih acting sndri menyesal. Ibu hati sangat ranum... 
Kakak jenis xtakut orang lah. kalu kita tegur dia buat xtahu je. Itu buat aku bertambah-tambah geram. Nak kena tinggi suara baru nak dengar kata. Aku ingt kalu xtkt pada papa nya tkt lah pada mama yang garang cum singa ni kan. Tapi nan ado nya. 
Sometime aku realize anak-anak zaman skang kena byk guna saikology, xbole kasar sgt dan tidak juga terlalu lembut. Kena pandai memujuk. Aku akui aku ni terlalu serius, cpt baran, cpt marah. 
Xbole silap skit aku hanginnnn, tp dari masa kesemasa aku cuba tuk lebih cool n chill. Tapi mujur papa lebih relax lebih calm. Kalu mama semua benda nak hamuk. Not good not good... 


Aku lihat adik lebih cool n lebih fun kot. Tapi masih terlalu awal nak nilai kan, baru 7 bulan. 
Tunggu la dah besar skit dah pandai cakap nanti, adakah sama macam si kakak ? 
Tapi adik lebih sng nak uruskan dari kakak, tido malam adik xbyk masalah sgt. Cranky bila dia betul2 xsihat je. Kalau cukup susu dan sihat sampai aku xsdr adik tido celah ketiak mama. Kadang2 bila terjaga terus terperanjat sbb tkt adik tertimbus bantal ke kakak letak kaki kat muka adik ke. Adoiiii bahaya lah kan. 
Tu sbb aku selalu letak kepala adik kat lengan aku, supaya aku rasa dia dekat. 
 So far makan adik ok. Tapi adik xsuka carrot kot. Yang lain2 nampak serasi, Apple, pear, bubur nasi blend. Alhamdulillah. Makan banyak-banyak biar bertambah gebu ya. 


Uolss plan nak berapa orang anak ? Zaman skang ni yang serba mahal mampukah anak reramai kan. Tapi setiap anak Allah dah janjikan rezeki masing-masing. Insyaallah. 

 

 

5 Kritikan:

Zahra Al-Rasyah said...

Hehehe. Macam2 kerenah anak. Sabar jela ye.

Aku takde plak nak berapa tapi tunggu Ara dah 2tahun nnt tambah lagi sorang kot. Pastu we'll see how. Hahaha.

By the way, dah update gambar2 terbaru nampaknya kat interface blog ni. Header pun baru. AAArgghh.. jelesnya. I takdan nak buat la. uhuhu.

smms said...

aah have too update dear if not uolss bosan lak. hehhe.

aku mmg dah set nak 3 je. tunggu tihani 3 thn baru nak sorang lagi. now cum nak rest je. boleh ?
hehhehhe


Unknown said...

Salam,

Puan Sri,

Minta maaf saya bertanya, kak lang puan - Marzehar dulu bekerja dengan syarikat francais di kl?

Klu org yang sama, saya rakan sekerja di tempat tersebut. Bagaimana saya boleh keep in touch dengan beliau?

Terima kasih.

ridzmd@gmail.com

smms said...

i will email u.

Unknown said...

Thank you Puan.