BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 22, 2013

Me & Shaklee

Secara jujurnya nak buat entry ni asyik bertangguh-tangguh sahaja 
Sebab takut tersalah tulis kena ban pulak nanti. 
Tapi costumer is always rite kan. 


Before aku consume shaklee, aku google dulu info-info
Even aku start shaklee since dalam pantang lagi 
Meaning 2 product aku consume, kononya nak cpt kurus lah. hehehhe 
Nona Roguy + Shaklee (set berpantang) 
mmg ngam ngam soi untuk 2 bulan kalau aku xsilap. 
Dalam pantang susu aku meriah, i is happy oke. Baju sentiasa basah tanda susu banyak lah kan. 
So aku rasa xde istilah Tihani xcukup susu... aku mmg dah jatuh cinta pada shaklee. 
Sampai habis pantang ada balance ubat aku teruskan makan, cuma nya xkonsisten sbb hidup aku sgt  xterurus masa tu. Dan mendukacitakan aku xsempat nak beli set baru tuk diteruskan buat stock di yangon. So berhentilah dengan shaklee... seketika. 
While without shaklee, aku just amalkan minum amnum lacta tuk milk boster. So far so so. Dapatlah 3-4 oz setiap kali pam untuk dua-dua belah within 10minits. 
Susu aku xckup bila Tihani 4 bulan aku terpaksa topup dgn FM.. mama pasrah !!
tapi still 80% BF. aku bagi bila stock EBM  habis dan bila aku berada di rumah mmg NO to FM. 


Sejak itu dari hari ke hari aku menanti siapakah akan ke Yangon untuk aku kirimkan set shaklee yang baru supaya susu aku banyak semula. Aku masih xmo putus asa okeh. Mahu yang terbaik untuk Tihani. Feb lepas my sis plan ke yangon. So kawan kesayangan aku berjaya kirimkan shaklee menerusi my sister. Yeay !!!

February 2013 aku start consume Shaklee semula. 
Apa yang aku amik ?
 
ESP - untuk bekalan protin badan, bekal tenaga, kulit cantik.
                              Alfalfa - untuk boost susu, kesihatan dalaman wanita & detoks toksin.
             Lecithin - untuk bakar lemak dan pengemulsi kolesterol.
      Herb-lax - untuk cuci usus dan detoks lelemak.
4 Jenis aku try.. 
tapi frankly speaking, hasil susu adalah sama like b4 aku consume shaklee. 
Jadual : amik secawan ESP (air suma or sejuk, bole di campur dgn susu atau apa sahaja minuman kecuali kafien) 
Tips : Makan 2 biji kapsul setiap makan dan selepas kosongkan breast. 
 
 Aku biasa minum ESP untuk bfast with susu anmum lacta.
Hari2 aku musti ambil bfast - without failed jam 830-900am
lepas bfast aku minum ESP ni..
jam 10-1030am sessi pumping = after breast kosong ambil Alfafa + Lechithin. 
Herba lax aku amalkan hujung minggu 1-2 kapsul 

Mula-mula aku rasa mebi cara pemakanan aku xkena. So aku try an eror tukar ikut kesesuaian. 
Tapi hasil tetap sama 3-4oz setiap pam dua-dua breast within 10-15minits. 
So dimana teruja nya ? 
Serius aku stress and of coz frust. 
Tapi aku relaax lagi mebi baru 2 minggu hasil belum nampak so teruskan dan aku dah bole fix dgn jadual makan without failed.Lepas pam je sure aku makan shaklee. 
Dan aku xdiet okeh. makan ikut kemahuan.. tanpa gagal. I kan pencinta makanan. hehehhe. 
Kadang2 aku pikir makan skit or makan banyak hasilnya tetap sama. Consume shaklee atau tidak pun hasil yang sama. 
Tapi aku tetap xputus asa pun, selagi belum habis selagi tu aku akan makan hingga habis. mana tahu suatu hari nanti susu tiba2 melimpah ruah. Amin. .. 
Jaih di sudut hati, negok orang consume shaklee hasilnya lumayan.. serius aku jeles!! 
 Untuk mengelakkan kes pelupa aku yang kronik
aku separate kan kepada dua = 1 set di office
1 set untuk rumah. 
kalau nak usung kontena tu ke ofis sana sini mmg takkk ar kot. 
Air aku minum mmg bergelen-gelen hasilnya setiap setengah jam ke toilet. Fuhhh mula-mula macam alahai leceh nya. melecet peha ahkak ni ha.... penat oke buka sarung buka sarung. 
Tapi lama2 dah biasa. 


So until now aku belum rasa keterujaan dengan shaklee.
Aku xkata shaklee xbagus. Serius tidak. 
Tapi aku rasa shaklee bukan untuk aku, bukan untuk tubuhku.. 
Xsemua orang guna satu satu produk terus serasi tau. 
So lebih manis aku katakan mungkin aku xserasi dengan shaklee untuk jadikan milk bosster.
So aku kena cari produk lain yang lebih sherashi bershama gitu. 


 

2 Kritikan:

Tengkubutang said...

orenn..

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

bee2312 said...

xper kak...janji ada untuk tihani...sy pun gagal gak sekali sekala..hehehe