BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 22, 2011

Sakit apa yang paling menyakitkan ?

Orang kata sakit bersalin adalah yang paling sakit 
Ya, aku pernah merasai 
tapi bagi aku sakit bersalin adalah sakit yang miracle 
sakit dalam beberapa jam lepas je baby lahir sakit tu automatik hilang 
terus lega gile kan 
bahasa sempoi nya sakit yang berbaloi-baloi 
tapi mmg sakit pun 
pinggang tu rasa mcm nak tercabut x tentu arah dibuat nya 
tapi c-sec lagi sakit kan 
aku masa pregnant dulu siang malam berdoa moga-moga dapat bersalin normal - Alhamdulillah 
sebab c-sec adalah sakit selepas melahirkan 
dah sakit x dapat la nak enjoy akan kelahiran baby 
 lama pula tu nak menjaga tuk pulih sepenuhnya  
harap-harap 2nd baby di permudahkan segalanya. Amin 




Tahun lepas aku pernah kena infection telinga 
perghhhh ini mmg sakit giles 
dia punya denyut rasa macam nak amuk orang je 
silap skit rasa macam nak p hentak je kepala orang tu 
aku ingat lagi p klinik gomen 
menunggu nak jumpa doctor tu aku punya beristigfar sebab x tahan sakit nya 
Tuhan je yang tahu 
sampai meleleh air mata menahan okeh
rasa macam nak minta ihsan orang je tuk tukar number 
time tu QK dah ada aku menahan sakit sampai tertidur-tidur 
mujur hubby ada uruskan tentang anak 
tengah malam aku pula yang bangun menangis sebab xtahan sakit 
uish serik ! 
Ya Allah jauhilah aku dari penyakit itu 




Satu lagi penyakit azab adalah sakit gigi 
ini pun hebat juga denyut dia tu rasa macam nak bunuh orang 
punya la dahsyat 
masa muda remaja mmg aku xpernah alami sakit gigi 
sebab masa sekolah time bus gigi tu datang check gigi aku selalu dapat A A A je. vangga giles. huhuhu 
tapi setahun b4 kahwin kot gigi geraham buat hal 
atas tumbuh cantik bawah terencat pula tu yang buat gusi bengkak bila kita mengunyah 
xtahan seyy if denyut datang 
so solution nya cabut je 
perghhh rasa takut nak cabut gigi tu lebih parah dari rasa takut nak bersalin kot 
nauzubillah 
mujur doctor yang cabut gigi tu ada relation, abang ipar aku nya kakak ipar 
dia tahu aku mmg penakut cabut gigi 
time cabut tu dia buat aku macam budak-budak je 
 
doc : takut ke ?
aku : takut!
doc : x sakit la jangan risau okeh 
aku : ok tapi muka tetap cuak 

selepas bius 
doc : rasa kebas x ?
aku : xtahu 
doc : ni sakit x ? 
aku : sakit 
doc : ini ? 
aku : tak 
doc : ha dah kebas la tu, kita cabut skang ye, buka mulut luas2. ok sikit lagi gigi zura nak tanggal dah, ok dah siap pun .. 
aku : dalam hati dah siap ? dalam tempoh 30-40 saat kot tapi rasa kejap je la 

xsakit pun. berlagak pulak ! ehehhehe 



 Mujur doc tu aku kenal if doc xkenal nak ke dia borak2 ngan aku gitu, tahu2 rentap goyang2 tercabut je gigi. OMG !
yang thrill nya, balik dari cabut gigi darah masih lebat tu aku drive balik umah sendri dari Putrajaya- Jalan Ipoh KL. sambil drive sambil tukar kapas sebab rasa lencun giles dengan darah. 
balik rumah tidur je seharian sebab aku rasa takut selepas cabut jadi sakit tapi Alhamdulillah ok. cuma lepas 3 hari baru bole makan nasi sebab aku rasa ngilu bila nak kunyah tu. adoi seksa. 
geraham kanan dah ok
geraham kiri lak menunjukkan tanda-tanda yang sama 
uwuauwuauwa takutttttttttt 
dah la di negara orang ! 
gigi bawah dah kuar skit tapi bila kunyah berlaga dengan gigi atas jadi bengkak gusi bawah tu 
tapi masih syukur sebab xsakit cuma masalah time nak mkn 
jadi x selesa sbb bila kunyah kena gusi bengkak tu 
tapi aku tkt bila tetap kunyah2 jadi luka dan sakit pula nanti
mmg lebih kurang 4 5 bulan jadi gitu 
nak bagi bengkak surut aku kurangkan makan 
stop makan dalam setengah hari hilang bengkak 
tapi dah 2 hari ni aku mkn lunch saje pastu ptg sampai ke pg soknya xmakan pun bengkak xsurut lagi. ini yang musykil ni. 
nak nangis ni ! uwuuauwuauwa 
penyakit go go away !!


Actually kami suami istri tgh mengalami sakit gigi 
saya di Yangon hubby di KL 
sehati sejiwa kan ? sakit pun sama-sama 
tapi hubby dah selamat cabut pg tadi
aku ? masih menanti miracle dari Allah cepatlah hilang bengkak dah jauhi sakit itu 
Aminn 




1 Kritikan:

Mama Mikhayl said...

yer, time awak sakit telinga tu, kite tau...hehehehe...sian awak....