BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 4, 2011

Mode : bengang

As-salam 
bengang sebab menahan kelaparan !! 
kelaparan bini shahril duk merantau eh 
hehhehehe 
Ayang jgn nerves eh 
idokla seteruk itu 
ini semua kes mentality orang myanmar yang xlogik lah 


Al kisah 
semalam aku sampai umah agak lewat 
535pm 
dari dlm taxi dah plan nak buat bergedil + kerabu mangga campur sotong 
sbb perut mcm rasa nak mkn nasi lak malam tadi 
(selalu mmg aku x mkn malam okeh) 
pagi tu aku dah pesan kat maid siap goreng n lenyek kentang t balik aku masak daging tu je tu bergedil 
balik aku tanya kentnag dah siap ?
dia sengeh .. kalu sengeh tu mmg lupa lah 
aku ni ikut hati mmg nak mrh je 
mujur mood semalam agak ok 
"apa la kakak ni suma lupa ingt boifren ke" aku perli gitu je 
so aku mandi dia kelam kabut buat 
aku turun buka api gas 
eh slow nya api 
gas nak hbs la ni 
tup mmg hbs terus xde signal dah 
kol kedai gas suma dah tutup 530
maknanya kalu gas kau hbs kul 530 ke atas alamat nya mmg x memasak la kau 
sbb dorang mmg xkan consider nak hntr 
atlist kat msia ada la sampai jam 100pm kan 
itu pun kul 800pm orang dah jarang nak buka gas tuk memasak 
ini baru kul 6 lebih kedai tutup dah 
so dengan mood yang telah berubah masuk kan suma brg nak msk tadi dalam peti semula 
so dari lapar terus kenyang 
tapi terasa jugak la perut masuk angin 
pagi tadi dia janji 830 akan sampai 
ok fine aku pun plan nak msuk ofis lmbt skit bole masak for bekal n buat sup QK 
untill 900am x sampai jugak 
temperature naik dah ni 
bila kol dia ckp "org yang nak hntr xsmpai lagi"
what the h__________l 
kalu urgent org kebuluran dah mati tau !
aku kol taxi decide go office 
at 900 jalan jammed pulak 
930am baru reached office 
Actually bukan xbole xmasak pun 
tapi makanan Qk penting okeh 
untuk aku for lunch bole je ask driver tapaukan 
tapi sbb aku mmg dah siap2 nak msk apa 
mmg dah plan 
mcm pagi tadi bila org tu kata 830 bole sampai gas tu aku suh maid prepare tuk goreng mee siput 
aku pun bodoh percaya sgt janji org myanmar ni 
walau dah phm perangai dorang 
dulu rumah lama mmg ada dua tong gas 
1 owner 1 aku 
tapi rumah baru ni owner  xprovide tong gas lak 
so aku punya je la 1 
dan lepas ni kena la aku spare satu lagi tong 
sbb buatnya time dorang cuti pnjang kedai xbuka gas hbs 
mmg mati kelaparan kami
 walau harga mmg mahal giles 
rm120-150 1 tong 
refill pun sampai rm60 tau 
Msia pun baru rm25 harga baru skang kan


so now tgh tunggu driver beli nasi goreng seafood 
sambil usap2 perut suh bertahan 
huhuhuhuhu





2 Kritikan:

Anonymous said...

syg kn kite ade dapur electric 2.syg bw kn.lehla klau emergency pkai.ade kn?

smms said...

ada tapi mls nak selongkar kotak .. n guna dapur leceh la ..