BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 5, 2011

Emosi terganggu

Aku sedang beremosi sekarang ni 
sangat emosi 
dada jadi sebak dan berat 
sampai air mata jadi susah mahu keluar 
kerana menahan rasa geram dan kecewa 
aku rasa bila aku frust aku jadi speechless 
sbb bila jiwa kau dah kosong kau xmampu nak berkata apa-apa sedangkan hati memberontak 
aku pun xtahu nak describe macamana 
yang aku tahu semua rasa menjadi satu dan semakin berat untuk di tanggung !!

***
Dalam hidup ini mmg ada manusia yang cuai, sambil lewa, x bertanggungjawab dan macam-macam lah
tambahan pula bila sesuatu perkara yang berlaku spt di atas bukan berkaitan dengan hal sendiri 
sebab bukan hak ko jadi ko xkan amik berat 
yes itu lumrah manusia
bila terkena pada batang hidung sendiri baru sendiri akan rasa
betapa rumit dan sulit nya bila sesuatu perkara yang senang menjadi susah dan leceh 
time tu kau akan rasa terkilan sangat 
jalan dah ada depan mata tapi oleh kerana kesilapan manusia2 yang keji dan kejam jalan yang lurus jadi bengkang bengkok 
sukar tuk temui jalan yang benar 
akhirnya berserah 
***

Aku ni perempuan 
tapi xbererti perempuan harus di pandang enteng 
walau aku seorang di sini uruskan segalanya tapi aku gigih buat sesuatu perkara itu 
dengan bantuan suami walau di kejauhan 
aku mahu segalanya berjalan dengan lancar 
memudahkan aku juga 
dan tidak akan menyusahkan orang lain dengan sebarang kesilapan yang timbul 
tapi sekarang kesilapan orang telah menimbulkan masalah besar buat aku 
bukan masalah kau bukan ???
jadi mmg kau akan lena tidur tapi tidak aku !!
ya perempuan beremosi 
itu juga salah satu lumrah 
perempuan selalu berkait rapat dengan emosi 
cepat gelabah 
cepat ambil hati 
cepat terasa 
dan suka mengaitkan satu perasaan ke perasaan yang lain 
cthnya hal ngan orang lain orang lain turut rasa tempias nya 
ya aku dalam ketegori itu 
tapi kena pada tempatnya 
walau aku tidak mahu di anggap "rude" 
tapi secara auto nya rasa itu tidak boleh di elak tapi masih bole di kawal 
aku cuba !! 
sejauh mana aku x janji 


***

Kau timbulkan beban buat aku 
itu sebab kau masih bole berlagak natural 
sebab yang bakal menanggung sebarang kemusykilan atau paling tepat menanggung kerugian adalah aku 
kerana atas nama aku ! itu sebab kau tak pernah ambil pusing 
fine .. 
aku terima ini dengan redho 
dan aku menantikan release itu dengan sabar dan tenang 
untuk memaafkan mungkin ada ruang tapi untuk melupakan tidak mungkin !! 
bila perkara lebih kurang sama berlaku pada kau 
time tu aku lah orang pertama yang akan tepuk tangan dan ketawa riang sebelum aku bertindak untuk membantu atau tidak 
bunyi agak keji kan ? 
tapi manusia tidak bole lari dari bersifat PENDENDAM !! 






2 Kritikan:

MY HEART said...

Betol sri...

Akak pun rasa akak dah jadi seorang pendendam sekarang bila emosi makin tidak boleh dikawal...

haih!!!

smms said...

pendendam x bgus kan .. tapi sometime we have too