BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 27, 2011

1 tahun 8 bulan

Alhamdulillah 
anak mama dah semakin membesar 
yeay clap clap 
lagi 4 bulan je dah menjangkau ke usia 2 tahun 
bila dah 2 tahun mama bole la pikir ttg adik kamu dengan lapang dada 
hehhehe papa jangan senyum2 kambing bila baca eh 


Untuk masuk ke bulan baru seminggu kebelakangan ini Qk cirit birit la 
kejap cair kejap lembut najis nya tu 
tapi 1 hari kerap dalam 4 5 kali juga 
tapi dia masih aktive dan susu/makan pun okeh 
tapi terpikir2 juga apakah punca 
air beli yang mineral + masak 
makan sup + nasi + sayur 
kalu dah besar2 mcm ni pun ada lagi ke konsep perubahan bulan menginjak ke bulan baru ?
hummm mama harap sayang cpt sembuh eh 
po po as usual tau 


Tapi dalam pada cirit birit tu dia belajar sesuatu yang baru juga 
sbb bila po po dia akan tunjuk2 bontot mangatakan yang dia sudah selamat mem po po 
bagus juga 
itu menuju ke arah pra free diapers kan 
skit demi skit mama ajar QK btau bila nak kencing n po po than kakak bole monitor hari-hari 
skang ni susah skit sbb dia belum pndai ckp byk2 lagi 
jenuh ajar s u s u .. payah betul 
bila orang sebut satu satu word tu bole la ikut leps tu bila tanya balik payah nak sebut 
tapi part tunjuk gambarajah n acting cepat pula 
cth tunjuk pic frog & cara frog lompat 
bila tunjuk balik dia tahu dah itu frog tapi xleh sebut hanya bole tunjuk cara frog tu lompat je 
tunjuk sekali dia dah ingt tapi nak sebut tu samada susah or malas  xpasti 
tapi ada word2 yang dia dah boleh sebut as aku mentioned in previous entry 
atlist bersyukur coz ada juga word yang dia dah bole sebut 
dan setiap 2 3 hari sekali musti ada word baru dia dah pndai 
semalam mama a i r 
gud job dear 
take it easy n slowly ya 


ada 1 perkara yang paling menusuk jiwa aku sebagai ibu 
aku ni asmathic 
in haler mmg ada selalu dekat dgn aku 
sekarang ni musim hujan panas lagi kerap menyerang
paling ketara bila aku panjat tangga sambil dukung QK 
sampai je bilik aku capai in haler sedut baru lega 
aku xsangka dia noted apa yang aku lakukan 
for the next time sambil naik tangga dia dah tunjuk cara aku sedut in haler tu 
sampai bilik dia amik than bagi aku sambil dia acting as i did before 
touching okeh !! 
so now setiap kali naik tangga or aku buat semput musti dia akan cari ubat itu 
macam malam tadi 
aku pura-pura semput 
dia p dapur tunjuk mulut ala ala gaya sedut dan suruh kakak amik in haler kat bilik atas 
dah dpt cpt2 bagi mama siap buka kan tutup lagi 
again touching gile ! 
atlist dia tahu dan paham yang mama sakit 
i love u sayang 


Tapi yang xbest nya makan tu nak ikut mood 
kalu lunch byk juga la makan 
tapi dinner tu adohai 
puas dah mama n kakak berlakon
sudu jadi aeroplane lah 
main tutup2 mata lah
bila time xmo dia tolak gitu je 
kadang tu geram juga 
sbb aku ni kalu anak xmo makan hati agak susah woooooo 
hari2 tanya maid baby mkn byk x 
tidur brapa jam 
brapa lama ngok vcd 
main kat luar x 
berak brapa kali 
ada jatuh ke haper ke 
uhhhhh dah mmg lumrah semua ibu-ibu begitu kan 


Smuga Qaireena Krisya menjadi anak yang solehah 
taat pada ibu bapa 
dan berjaya di dunia dan akhirat 

Mama Papa love u





1 Kritikan:

Anonymous said...

wah bila papa bc entry mama ni papa jd bangga ngan anak kite 2.seronak kn klau papa ade brsama kamu smua.mesti papa pn dpt merasai smua itu kn.thanks ye mama.papa amat merindui kamu berdua.papa doakn anak papa n mama cpt smbuh n diberikn kesihatan yg baik disana ye.

love mama n Qaireena..