BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 8, 2013

I love PAPA.

Sape x sayang bapa sendiri kan ?
Aku selalu jadikan papa sebagai idola aku. 
Sebab papa adalah seorang yang cool, xpernah marah xcpt melenting. 
Xbanyak cakap tapi sekali cakap full of message. 
Luaran papa nampak garang tapi dalaman selembut sutera. 
The fact papa lagi sporting dari mama !!


9 April 2013 
Papa dah warded start from 5 April lagi. 
Jam630pm waktu tempatan, Kak ngah aku called cakap papa baru lepas muntah darah berplastik-plastik dan doc said 50-50 masa tu. 
Bila aku dengar aku try to calm my self, amik wuduk solat dan baca yasin. 
Tiba-tiba hubby cakap "Ayang rasa kita balik esok lah, nanti i call manager Air Asia" 
Rezeki dariNYA, dpt lah kami flight terawal esok nya jam 8.30am walaupun before flight adalah penuh.


10 April 2013 
Jam 1pm waktu Msia lebih kurang kami selamat sampai di Msia. 
Jam 5 petang kami sampai di Hosp Selayang. 
Masa tu papa dah kembali stabil. Lega sangat aku nengok. Dia pun terkejut xsangka anak luar negara pun balik. Demi mu PAPA. 


So aku xregret jika jadi apa-apa sebab sepanjang cuti aku dapat jaga papa walaupun kadang2 lari juga ke sana sini. 
Actually papa menghidap Sirosis Hati 
di mana hati papa dah demage dan tidak bole dipulihkan. 
Doc pun xbole buat apa-apa, melainkan bagi vitamin dan check up every two weeks untuk pantau conditions papa. 
Transplan juga tak di galakkan. 
Lepas seminggu di ward, papa discaj dan stay di rumah.. 
Papa xlalu makan, badan sangat kurus dah tinggal tulang je. 
Xsanggup aku nak nengok dan tenung lama-lama. Hati sayu. 
Papa banyak termenung. 
Papa kuat semangat. Doc pun kata begitu. Walaupun hakikatnya papa terlalu lemah dan nampak sedaya upaya menahan sakitnya.
Tapi papa still lagi mampu melayan cucu-cucu nya. Gelak tawa bersama. 


 2 orang cucu tolong urut tangan atok 


 Sorang cucu gemuk sorang cucu kurus 


 2 orang ni akrab tapi selalu bergaduh. Yang selalu jadi penenang atoklah. 
Atok kata : Sorang cengeng (QK) seorang lagi gangster (anak adik i) 


Semalam atok muntah dan berak darah lagi. 
Terus mama call ambulance sbb pagi jam 7 my sister dah ke office pun. 
Ma called aku semalam bagitau papa admitted lagi. Condition makin lemah sebab dah seminggu papa xbole makan. Makan ubat tapi perut kosong. 
Organ dalaman papa dah banyak yang bleeding, makin worse. 
Sentap aku dengar. 
Aku selalu berdoa supaya aturan Allah itu yang terbaik untuk kami. 
 Amin Ya Rabbal Al Amin. 



 
 

6 Kritikan:

The Fabulous Mommy to myDouble A! said...

Syafakallah
Semoga ayah sri sentiasa kuat menempuhi dugaan dari Allah Ta'ala. Mungkin dia yang terpilih berdasarkan kekuatan yang dimiliki.Insyaallah, yang terbaek selalu buat ayah sri. Sentiasa bertawakal ye sri.

smms said...

thanks a lot mama azzah. Amin.

Sakura 79 said...

Tabah kan hati ya dik. Kita sama sama doa pada Allah... tawakal dan sentiasa ingat pada Allah.. my prayers are with you and your family.. luv Kak ita...

Kak Lang's Story said...

Dear Sri,
Kak lang doakan agar papa awak cepat sembuh ye. bertabahlah kita yang duduk jauh. Doa banyak2..baca yassin kasi kurangkan beban yang ditanggung papa awak.-kak lang

smms said...

Kak ita n kak lang : tq so much. amin.

bee2312 said...

sabar yer kak..semoga segalanya baik2 belaka...sy doakan dr jauh semoaga papa kembali sihat...