BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 17, 2013

Dinner

Semalam aku dapat balik awal 
sebab bos outstation 
so masa yang ada di lengkapi dengan sebaiknya. 

Dari kat ofis lagi dah duk pikir-pikir apa menu nak masak tuk dinner 
Since aku dah bosan sangat kot makan nasi 
pagi petang malam nasi nasi nasi !!
Badan dah gemuk orang komen sana sini. Tapi xpe tgg la bulan depan aku puasa dan fitkan balik badan aku. Tungguuu lah korang.. 

Kawan chatting from tehran baru lepas masak mee bandung. 
Wau sounds good. terus google resepi mee bandung. 
Ohhh sonang bai tu. 

 


Photo: Mee Bandung Myanmar

Taraaaaaa dah siap mee bandung home made okeh. 
Senang gila okeh. Sila la torai. 
Resepi ni ptt ada kacang, tapi aku xde kacang. 
Some resepi guna kentang/keledek. 
Tapi aku xguna so agak cair skit. 
Hubby komen kuah dah sedap cuma kalu pekat skit lagi sedap. 
yes aku pun rasa cmtu. So lepas ni kita torai letak kentang bagi pekat kuah tu okeh. 
Berehhhh.



Photo: Puding Roti Berkastard

Terlebih rajin pulak semalam 
tambah lagi 1 menu 
Puding roti kastard sos.. 
dah lama xmakan. so buatlah sendiri. 
Before pun aku pernah dah buat 2 3 kali kot. 
punya la gedik2 tekak ni nak makan sangat. 
xlengkap bahan pun tetap menjadi uolss. 
Kesahnya resepi kan guna susu segar 
Tapi dalam peti susu segar nan ado. yang ada susu perasa strawbery dan whipping cream. 
Aku duk pk kalu letak perasa strawbery rasa akan lari la jadi "roti strawberry" lak. 
so aku gamble je letak whipping cream kau !! hahahhahah 
whipping cream from cow's milk what ? 
so ada beza ? hahahha masak kena kretip beb baru sedap dan tip top... 
Dan sahih menjadi uolsssss. 
Lagi sedap lak terasa lemak-lemak berkrim gitu. Sumpah xtifu !! 

Cuma i xde kismis je. 

 Happy weekend Uolsssss
 


0 Kritikan: