BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

May 29, 2013

Anak sulung saya.

Xsangka dan semakin membesar anak sulung aku.. 
3 tahun 8 bulan tapi dah macam dara sangat. 
Sebab mulut pot pet sangat dan suka melawan!! 
Alhamdulillah QK sihat seadanya. Dulu ingat lagi umur bawah 10bulan tiap2 bulan demam weyyy. panic mak pak nya. Sejak stay di Yangon syukur.. semakin ok. sejak papa stay sekali ngan kami lagi syukur, suma nak papa papa papa sahaja. 


Sejak dua menjak ni aku notice QK suka explore ayat2 dan word2 baru. Dia dengar dan tiru. Kadang2 kena gaya kadang2 nak ketawa terbahak pun ada. 
Contoh : "pijak belakang mama XPAYAH lah goyang2".  Sekali dia jawab : "PAYAH la goyang baru best". hamboiiiiii.. orang xphm kalu goyang lagi payah (susah) la maksudnya kan. 
Hentam saje la anak. Learning session namanya. 

Yang kelakar sangat tu, citer malam tadi. 
2 3 hari ni kan aku sakit perut 
Malam tadi lepas solat, aku baring ats katil sambil sapu yuyi kat perut 
Papa pula sedang mandi. 
Mama : mama sakit perut la, adoiiii 
QK : sama macam papa ke ? papa pun sakit perut jugak 
Mama : aah sama la. adoiiiiii adoiiiiii lagi 
QK : ada adik boiboi kottt !!
Wah terus mulut mama ternganga 
mama sengih2 pandang papa, papa sengih2 kambing pandang mama. 
Hamboiii adik la sangat, adik yang sorang tu pun xmo mengalah. 
Perbualan di teruskan 
Mama : Qaireena nak adik lagi ke ?
QK : nak la tapi lelaki, adik tu perempuan. 
Mama : tapi Qaireena xsyg adik kot suka gaduh2 ngan adik. 
QK : sayang lah, tapi adik tu suka tarik rambut Qaireena. 
Yes betul sangat la tu, adik mmg suka tarik rambut kakak dan suka curi2 puting kakak then gelak2. 
Bijak Adik. Kesian Kakak. 


Haritu lagi tragik. 
Sekembali nya kami dari Msia. 
QK kena selsema lama, nak dkt 2 minggu kot xbaik2. 
Dalam flight hari kami balik tu, hingus dia meleleh2.. lepas tu berbau tau. 
Mula2 aku relax je.. esok nya tu bau lagi.. ingat sbb xbasuh bersih-bersih so aku basuhkan dengan sabun bagai. Esok tu hingus dia berbau lagi. So aku dah set nak bawa p clinic, mebi infection sbb selsema dah lama kan. Petang tu, aku dan hubby telek-telek dia.. aku amik cotton buds nak cuci, bila cuci belah kanan dia sakit. Sah ada something ni. Aku ni penakut suh hubby nengokan. Sekali suluh2 nampak kat dalam ada warna putih gitu. Kami ingat nanah, aku dah susah hati ni.. 
Hubby kata bukan nanah kot, tapi tisuuuu. What ??? Panic lah mak nya. cmne tisu masuk dalam hidung pulak !!!
Hubby jadi doctor sekejap.. korek2 suh dia hembus masuk air keluarkan.. hembus2 lagi. akhirnya terpelanting seketul tisu dari hidung dia. Fuhh lega mak !! 
xyah p clinic dan hidung terus xberbau. 
Sian QK. dia pun xde ngadu sakit2 ke haper. Mebi makcik2 or nenek dia kat msia tu suh dia hembus hingus guna tisu then termasuk lak sampai dalam hidung lalu dia sedut. Itu teori kami lah. Sebab bila tanya dia masukkan sendri ke? dia jawab tak. Budak2 kan xpandai menipu. 
 Tapi kelakar la juga.. 


Skang kat rumah kerja dia menghadap Ipad je.. Internet 24jam..
Papa dia tensi je sbb xdpt berinternet.
Dah xbrapa nak main2 ngan jiran sebelah skang.. dah semakin besar kot. 


OK itu je. Bye 

 


 

0 Kritikan: