BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 9, 2013

Gerobok Si Manja

 Pertama-tama sekali minta maap la gambar adalah compang camping 
aku xguna kamera canggih plus xpro lak tu 
main snap je janji ada.
Bila nengok balik alahai malu nya dengan senget xcenter
xpela janji aku ada inisiatif nak update. ye idok ?   



 Ini QK punya gerobok 
since dah tau preggy dulu beli siap2 kat Msia dan usung juga sampai ke Myanmar 
masih lagi elok cuma pelekat pintu tu ada 1 tercabut 
 

ini inti dalam nya 
gila serabut. hahahaha 
orang myanmar bukan pandai nak kemas molek2 
kalu aku ada masa ada mood skit aku la susun smula baju dia 
tshrit dengan tshirt gaun sederet gaun 
baju kurung kat tepi kiri. gitu. 
dorang dah cuci letak je mana suka. 
hangin juga tapi dah terbiasa so lelap mata je la. 
jangan dah basuh main campak je xtau mana baju mana suar mmg aku campak dorang duk dalam gobok ni. 
Yang tergantung adalah baju jalan/elok2 
yang berlipat belah bawah baju duduk rumah 
tu pun dah banyak aku sort out yang usang2 bagi orang dan yang elok2 simpan untuk adik kelak 
dulu b4 preggy adik, aku dah bagi byk pada maid aku mana yang dah kecik2 
ini pun banyak lagi yang dah kecik bila pakai senteng kaki dan lengan. sian je. 
tapi sbb masih elok dan tuk duk rumah je so pakai la selagi bole 
Qk kan kurus baju umur 2 tahun pun dia bole pakai lagi cuma senteng sebab dia tinggi tapi halus. 
Baju jalan yang masih elok dan nampak cum kecik aku simpan tuk adik. Senang adik xyah beli baru. Baju budak mahai hoiiiii skang. 
Hari tu balik msia 3 bulan berplastik2 beli tuk depa. bila pk balik byk yang xperlu pun. Tapi nafsu kan nampak cantik cute comel skit rembat je. 
Mamanya tamak, buat baju kurung kemain berhelai2 + bersulam-sulam bagai, macam la anak tu duk rumah pun pakai baju kurung. Sekali bila acu semula dah kecik dah. adoiiiii
tp mujur adiknya perempuan, hadiah pada adik jela. Sian adik suma baju recycle. huhuhu. 
Aku pasan QK banyak tshirt dari gaun 
dan byk sgt suar tight selalu di padankan dengan tshirt. 
Bapak nya geli ngok anak pakai gaun ropol2. geram je aku tau. 
hello anak awak tu pompuan xropol bukan gugul la namanya. 
bila beli baju anak aku tunjuk gaun over2 skit dia geleng kepala, tapi aku buat derk je kalu aku suka aku belikan juga
end up byk juga gaun nya. 
Tapi soal brand aku particular skit. hehhehe dulu kita xde pakai branded sgt so anak biarla ada brand skit bukan branded sgt pun, yang termampu la.
Kebanyakan baju-baju QK dari Mothercare/Poney dan the latest aku suka Trudy & Trendy (betul ke eja ?) Tapi kalu baju duduk rumah aku beli yang biasa2 je la such as anakku, mickey so n so. 
Masa QK 2 tahun papa dia ada belikan jeans zara, fuhh aku jatuh cinta gila, sbb cutting nya cantik ngam2 soi ngan kaki cum skiny-skiny gitu. sampai skang sayang nak bagi pakai. bole gitu? atlast senteng juga, tp xpe lagi sekali, adik kan ada. hehhehe. Hari tu balik cari lagi yang size besar bole pakai lama, tapi dah xde yang patern gitu. so beralih ke Miky also not bad patern nya. 
 Aku rasa QK suka kaler hijau walaupun banyak kaler pink/purple/merah/biru baju dan suar nya. 
Aku notice kalu beli baju tuk budak2 ni tahan 3 bulan je, lepas tu mula la senteng or kecik. Sayang nya kan sebab baju budak2 mahal lebih dari mak pak. Over tau. 
 
    

 
     
Okeh ini adik nya gobok 
Adik deliver Ogos, April kami dah ready 2 gobok for adik 
yang pink nak letak baju yang biru barang2 lain dan bole share ngan kakak instead of kakak punya gobok dah nearly fulled. 

  

Tapi frust skit 
beli guna katalog sekali sampai xde untuk hanging
aku pun blur x tanya inside cmne rupanya. sekali kena bebel ngan tok laki, apa la xde hanging bla bla bla. 
guna je la banyak bunyi lak eh. hehhehe 
so baju adik suma kena lipat seperti di atas. 
Baju jalan/napkin/towel row 1 
baju duduk rumah/barut/stokin suma  row 2 
Aku rasa baju adik banyak kot 
sbb baby kan cepat besar tapi again nafsu maknya mmg hover. 
Eh tapi aku beli xbyk lah, mula2 delivary tu beli baju 4 lengan pendek 3 lengan panjang
lepas bersalin siap xcukup sbb musim hujan baju xkering 
suh papa nya beli lagi lengan panjang 2 helai. itu je 
tapi bila dah hbs pantang zap zap kejap je baju adik jadi banyak. Aku beli gaun 3 helai kot saje gatai sbb comel. Yang selebihnya orang bagi hadiah campur2 gaun saje adala dalam 12 helai kot. gila byk !!!
nnti adik xleh pakai nak bagi sape ??? mmg la nak anak ketiga tp nak boi boi la pulak, xkan boboi pakai gaun pulok. 
Kesian kat adik, baju jalan banyak, tapi xkemana pun. duk rumah je xkan nak pakai gaun, serabut okeh. Pak nya mana bole nengok anak serabut2 pakai ropol2 kan.  Susah nak dukung lah, terselak-selak lah. Adoiiiiiii leceh!!
Nak tunggu balik msia nnti sure dah kecik. ala sian adik. sian kat baju bajan tu jugak. 
And now also baju-baju adik dah nampak mengecil sbb adik membesar bagai johan dah. Yeay. 
Next month mama dah kena shop baju baru dan besar skit tuk adik. 
  
 
  

   

0 Kritikan: