BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 19, 2012

Working Mama

Semangat working mama ni update !
huhuhu korang phm2 la kalu i tiba2 je marathon update meaning bos xde so i boleh berzumba
bila tiba2 eh diam xde apa2 itu i tengah kebizian sampai kentut pun xsempat lah tu. 
harap maklum. 



Menjadi ibu yang bekerja ni sebenarnya tidak mudah kan. 
Tambahan pulak ada anak kecik 
Serius citer, kadang tu bila aku mandi anak nangis nak susu 
ketiak pun xdan nak sabun 
suma kena buat laju-laju 
nak berlama-lama mandi buih di bilik air jangan harap lah. 
Rutin ternyata berbeza
Aku bangun pagi kena masak untuk lunch 
kadang2 tengah masak anak bangun kena stop kejap susukan dulu 
kadang2 tengah make up pun kena stop susukan anak kejap 
nak manja2kan muka dan diri dah xbole cum dulu lagi 
semua ala kadar, asal sempat 
Bila bz aku akan balik lambat jam 530pm = 7pm di Msia okeh 
sampai rumah jam 6pm gitu 
Balik terkam anak susukan 
then mandi dan solat
dah selesai tu terus ke dapur siap2 tuk dinner pulak 
dah siap makan main2 ngan anak sambil nengok tv 
By 8pm mata dah berat gile 
tv pun dah xbrapa nak layan 
badan tu rasa penat je 
mujur si adik mmg jenis tidur around 8-9pm 
so bila anak nak tidur aku pun terlena sama 
tiba-tiba jam 11pm sedar2 anak besar dan papa dah ada kat sebelah 
selalu nya begitu lah hari2 aku skang  
sampaikan nak berborak ngan suami pun xdan 
tahu bila kami berborak or bincang sesuatu ? 
waktu aku di pejabat melalui telefon. kelassss kau !!
Itu tidak termasuk kerja2 rumah
washing and cleaning bagai 
mujur aku ada maid dan itu semua serah pada maid 
aku cuma balik nengok anak kecik dan masak sahaja 
fuhhh kalu aku kat msia bekerja + kerja rumah + memasak + anak kecik +layan suami 
perffffffffff boleh kurus kot !!!
okeh aku ada lebih kurang setahun setengah tuk menjadi madam
lepas ni bersangkak lah macam dulu balik. huhuhu 
  

 

0 Kritikan: