BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 12, 2012

Ohhh Durian Crepe ku !

Nak nengok gambar ke ?
xde maknanya aku sendri xsampai hati nak amik gambar durian crepe hasil tanganku malam tadi. 
har har har 
Mai la dengar kesah nya dulu . 

Aku dah siapkan bahan2 dari monday lagi. 
Yes, Myanmar ada durian okeh !! 
Kena buat semalam sebab nak di bawa ke meeting Perwakilan hari ini
Serius aku sangat semangat nak buat, sebab tengah hot gile kat malaya kan, aku nak juga merasa sedap sangat ke kan.
So lepas kerja semalam dah siap2 susukan Qaira laju2 ke dapur while minta tolong hubby nengokan Qaira. 
545pm aku start
kul 705pm baru selesai 
Tapi kesimpulan xmenepati citarasa aku !!!
nak kata xjadi nampak gaya texture dia macam jadi 
nipis halus gitu 
sebab aku blend dan tapis "crepe" tu untuk hasil yang lebih halus 
aku siap berlenggang gerudi bontot masa pusing pan tu nak bagi nipis tau..
colour mmg ada like kaler durian 
tapi durian yang hubby beli tu macam tawar pulak. hehhe. eh nak salahkan durian lak. hehehhe
yang xjadinya aku rasa whipping cream nya tu 
xtau la sama ada over mix or aku buat awal sangat sampai whip cream tu mencair 
yela aku ada anak kecik time tgh kacau whip cream tu anak pula nangis nak susu, susukan lah kejap kalu biar anak menjerit kang gaduh laki bini sebab "durian crepe" satu hal pulak. 
punyala excited susukan anak sambil berjalan-jalan ke dapur 
okeh sila jangan bayangkan.
sekali kena sound ngan tok laki. hahahaha.   
dah susu sambung kacau dah siap cream kulit lak xsiap buat lagi  
sementara tunggu kulit siap cream pun macam dah mula nak cair  
bila letak alas kulit tu lagila dia cair 
mula2 aku rasa mebi xleh letak masa panas2, tunggu sejuk pun cair jugak. cmno tu?
akhirnya aku hentam je letak dan lipat 
tang lipat pula, ada la kulit yang terserpih koyak lagilah terkeluar whip cream tu. tension je mak tau !! 
tapi aku gigihkan juga lipat sampai habis. 
dah siap2 aku pun potong dan rasa, perhhhhhh rasa @#$%!^&&
berkata sendirian ala gini ke rasa nya ? or totaly aku buat xjadi ?
aku mmg xbg hubby rasa pun, malu la konon. hiks 
tapi bila dia ke dapur time for dinner
selamber je dia tanya "sayang ni nama dia LEMPENG DURIAN ke ?
fuhh sentap mak tau !! 
aku pun "aah" kan je
1 jam lebih aku abaikan anak dan masa rehat2 lepas balik kerja tiba2 kena lempeng durian pulak. 
so mode redho letak je la dalam peti ais balik lunch kang aku rasa la kot makan sejuk2 sedakkkk. 

Dah jenuh memikir nak bawa apa lah ke meeting perwakilan petang kang, jawabnya singgah pasar beli buah je la. huhuhu. 


       

  
      

5 Kritikan:

MaR said...

mmg fenomena sungguh crepe durian ni ye....kite beli je tak penah nak cube buat sbb tak berani nak hadapi kenyataan if tak menjadi...heheheh..
tapi so far yg bli tu mmg sedap ble makan mase sejuk...lagi sedap letak kat freezer...ala2 aiskrim gtu...

Unknown said...

Awak nk minta tlg carikan maid dr yangon..ina mof ni +60164614667. Tak berani bek dari indon. Ina akan uruskan semua cuma minta tlg dptkan je..nnt fee kita kautim..harappp sgt sb takde org len dah yg kenal kat sana huhu

smms said...

mar : yes sbb fenomena la tu yang try buat. ohh mkn mcm aiskrim eh. i buat xrasa lagi sejuk2 tu xde semangat nak rasa. hehehe. xpela tgg balik msia t la beli je.

ina : hai, ok i try my best. sebab i pun tgh cari maid tuk i kat sini sbb maid lama nak benti dah. huhuh. tapi i xjanji sbb sini dornag xmahir ckp english nak dpt yang mahir ckp dan nak ke luar tu susah. tp if dpt i info u ya.


adlina said...

Yang tqvm for ur effort tau..jgn isau klau pape i tanggung..i nk minta dptkan jer..sbb nk bek indon takut

smms said...

understood. bila delivar ?