BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 8, 2011

Budak usia satu tahun lapan bulan pun sudah mengerti erti "Ada & Kehilangan"

Saya la budak seperti tajuk di atas
(scene "merajuk dengan papa") 


Budak-budak zaman sekarang cepat tangkap kan 
seiring lah dengan peredaran zaman yang serba canggih dan maju sekarang 
syukur 
Qk membesar dengan sihat, cerdas dan bijak walau dalam sudut hati dia rasa sunyi tanpa papa selalu dekat di hati 

***

Petang jumaat lepas jam 600pm kami ke Airport menanti ketibaan papa 
seksa juga hampir 2 bulan xjumpa 
penat menghitung hari 
aku yakin si kecik tu pun terasa cuma belum pandai bertanya 
buktinya 
masa papa dah beratur di Imigresen kebetulan papa orang pertama yang beratur di kaunter itu 
sedang Qk nikmati aiskrim masa tu 
aku pun say to QK "papa la sayang"
terus dia tenung lantas senyum bagi aiskrim pada kakak 
aku say lagi "go go papa"
tanpa menunggu dan penuh yakin dia maju ke depan walau kiri kanan ada pegawai Imigresen tapi dia mara dengan laju lebih kurang 80-100 meter jaraknya hingga betul2 berada di depan papa terus sama-sama hugging 
aku dari jauh pandang dengan penuh rasa sayu dan sebak 
tapi aku tak mahu menyambut orang yang dirindu dengan airmata 
senyuman paling manis aku curahkan 


Selama 6 hari 5 malam 
kebahagian keindahan kemesraan menjadi milik kami 
rasa seperti hidup lengkap bila bersama begini 
QK paling memenuhi waktu itu bersama papa 
manakan tidak 
tidur papa dodoikan 
makan papa suap 
papa teman nengok DVD 
papa bawa pergi swimming bila mama work 
hantar dan ambil mama kerja pun dia ikut 
guling2 ngan papa 
impak nya 
bila papa pakai baju cantik skit je dia dah siap depan pintu dengan shoe 
bila papa keluar smoking tutup pintu pun dia jerit2 
mahu papa sentiasa ada depan mata dia 
itu semua buat aku risau menanti petang ini 
macamana aku nak hadapi kalau dia sudah mengerti papa akan tinggalkan dia lagi
adakah dia paham situasi sebenar 
mama harap QK dapat adapt dengan situasi kehidupan kita sekarang di dalam pembesaran kamu bahawa kebahagian kita akan datang dan pergi 
mama janji suatu masa yang Allah tentukan untuk kita kembali sentiasa bahagian akan tiba jua 
Amin 


Kenangan Abadi 


 makan time
 see manja giles ngan papa 

 ready to short vacation

 will miss this moment 


 swimming with papa 



 



thank you papa for the lovely moment that we had together 
Qk sayang pls dont cry n be strong supaya mama juga bole tumpang kekuatan kamu 


2 Kritikan:

bee2312 said...

insyaallah kak sri...biler dia semakin membesar dia akan lebih mengerti dan faham..dulu amani mcm qk jugak kak sri.. but now biler di bgn tido, tgk dh tak de papa, dia siap bleh ckp' papa dh g work ker?' kalu dulu asyik nangis dan merajuk jer di waktu seusia qk...

semoga QK cepat adapt that situation...

smms said...

hope so .. tapi kesian kan .. hati kita lak jadi sayu